Forbis Group rozwija się wraz z polskim rynkiem centrów handlowych. Firma liczy na kolejny dobry rok

0

CEO Magazyn Polska

W zeszłym roku Forbis Group zrealizował o 20 proc. więcej zleceń niż w 2013 roku. Firma liczy na to, że nadal będzie utrzymywać podobne tempo rozwoju.  Na polskim rynku przybywa sieci sklepów, które inwestują w swój wizerunek.

Forbis Group to jednocześnie biuro projektowe działające w branży handlu detalicznego, jak i wykonawca projektów; posiada własne zaplecze realizacyjne, m.in. produkuje meble na potrzeby klientów. Firma realizowała projekty m.in. dla takich marek, jak  CCC, Prima Moda, Wojas, Potis & Verso, Lacoste, Max Mara czy Armani.

Największy wzrost zainteresowania zaobserwowaliśmy właśnie w obszarze projektowym, w obszarze tworzenia konceptów sklepów mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Marcin Powierza, dyrektor zarządzający i członek zarządu Forbis Group.  Ta tendencja jest szczególnie widoczna wśród polskich marek, polskich sieci, ale zagraniczne podmioty również coraz częściej interesują się naszym rynkiem. Naszymi usługami interesują się także podmioty, które planują rozwój bądź wchodzą na nasz rynek.

Ten wzrost zainteresowania wiąże się z dynamicznym rozwojem rynku centrów handlowych. W zeszłym roku, jak wynika z raportu Cushman & Wakefield, działały w Polsce 432 wielkie obiekty o łącznej powierzchni przekraczającej 10 mln mkw. Według Colliersa tylko w 229 centrach zlokalizowanych w dużych polskich miastach działało blisko 16,5 tys. najemców, głównie sklepów różnych sieci. Tymczasem w budowie były kolejne o galerie powierzchni 850 tys. mkw.

– Zarówno polskie firmy, jak i zagraniczne chcą jak najwięcej usług zlecić firmom zewnętrznym, bo to przyczynia się do obniżania kosztów operacyjnych ocenia Marcin Powierza.  Ograniczane są inwestycje na rozwój własnych, wewnętrznych działów inwestycji, na rzecz takich firm jak my, które prowadzą inwestycję w imieniu inwestora od A do Z. To przekłada się na coraz większe zainteresowanie naszą kompleksową ofertą.

Forbis obserwuje wzmożone zainteresowanie swymi usługami wśród klientów z sieci obuwniczych i odzieżowych. Są to głównie krajowe sieci, które chcą dokonać remodelingu istniejących sklepów, chcą się rozwijać, by konkurować z zagranicznymi sieciami, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku.

Czytaj również:  Polska kluczowym rynkiem dla Atrium. Grupa zainwestuje ponad 300 mln euro w warszawskie centra handlowe

Polskie sieci chcą nadążać za światowymi trendami podkreśla dyrektor zarządzający, członek zarządu Forbis Group. Chcą nadążać za rozwojem również swojej grupy docelowej, bo też projektując, zawsze bierzemy pod uwagę produkt i grupę docelową naszych klientów. Klient też ewoluuje, rozwija się, więc chcąc podążać za tym klientem, sieci inwestują w rozwój produktu, w rozwój kolekcji, a także w opakowanie tego produktu, czyli w koncept sklepu. Tutaj jest nasza rola, w tym możemy się wykazać.

Nowe centra handlowe, rosnące sieci sklepów i nowi gracze na rynku przekładają się na wzrost zamówień.

Procentowo jest to ponad 20-proc. wzrost rok do roku.  ujawnia Marcin Powierza z Forbis Group.  Zeszły rok zakończyliśmy bardzo pozytywnie: osiągnęliśmy bardzo duży wzrost i zdobyliśmy kilkudziesięciu nowych klientów, dlatego z dużym optymizmem myślimy o rozwoju w tym roku. Chcielibyśmy utrzymać to samo tempo, które odnotowaliśmy w 2014 roku.