Groupon zmierza w kierunku handlu mobilnego

0

CEO Magazyn Polska

Więcej ofert dla użytkowników smartfonów i rozwój w kierunku platformy usług – tak Groupon będzie walczył o klientów. Smartfony ma już blisko połowa Polaków, coraz więcej osób korzysta z nich w trakcie robienia zakupów. Szacunki mówią, że wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku przekroczy 1 mld zł.

Stawiamy na użytkowników urządzeń mobilnych – przyznaje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca Groupon Polska. – Na Zachodzie 40–50 proc. transakcji na Grouponie jest dokonywanych przez mobilne urządzenia, w Polsce jest to na razie 10 proc., więc potencjał jest. Technologicznie jesteśmy na ten rozwój gotowi.

Raport Connected Life 2014 przygotowany przez TNS Polska wskazuje, że blisko połowa Polaków ma smartfony. Choć wciąż niewiele osób decyduje się na zakupy za ich pośrednictwem, to rynek m-commerce prężnie się rozwija. Wedle szacunków platformy mGenerator.pl jego wartość w tym roku przekroczy 1 mld zł (0,5 mld na koniec 2013 roku). Dlatego coraz częściej firmy decydują się na stworzenie aplikacji mobilnych skierowanych właśnie do takich klientów. Proponuje ją także Groupon.

W Polsce nadchodzi rewolucja mobilna. Widzimy, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów w trakcie dokonywania zakupów, przeglądania ofert online. Nasza aplikacja jest czwartą najpopularniejszą na świecie, ściągnęło ją 90 milionów użytkowników – mówi Hejnowska.

Kilka tygodni temu Groupon zdecydował się również na zmianę szaty graficznej strony. Pojawiły się funkcjonalności, które ułatwiają korzystanie ze strony – wyszukiwanie i filtrowanie oferowanych produktów, dostępny jest również system rezerwacji online.

Jak podkreśla Aniela Hejnowska, Groupon przeobraził się z portalu oferującego grupowe zakupy do platformy z usługami i produktami, skierowanymi do indywidualnego klienta. To odpowiedź na zmianę upodobań użytkowników internetu, którzy częściej decydują się na zakup usług.

Można u nas kupić wizytę u fryzjera czy w restauracji, a także bilety na koncerty oraz podróże – mówi Hejnowska. – Jesteśmy największym dostarczycielem usług online. To jest kierunek, w którym będziemy się dalej rozwijać.

Czytaj również:  Druga twarz kobiet polskiego świata finansów