ITP SA rejestruje nowe urządzenia medyczne i rozszerza ofertę

rp_bc115029d1_1954216936-ITP-dzialalnosc.png

CEO Magazyn Polska

Lider rynku technologii medycznych i kosmetycznych ITP SA na fali rosnącego popytu na usługi poprawiające urodę wprowadza na polski rynek kolejne produkty marki Neauvia Organic i rejestruje dwa innowacyjne urządzenia. To efekt rosnących nakładów spółki na badania i rozwój, które dzisiaj przekraczają już 1 mln zł.

Rozszerzamy portfolio produktów marki Neauvia, co pozwoli nam na wprowadzenie na jesieni na rynek kilku nowych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP SA. – W segmencie urządzeń medycznych jesteśmy w trakcie procesu rejestracji platformy do ciała oraz lasera medycznego i w tym lub w przyszłym roku uruchomimy ich produkcję.

ITP SA zajmuje się sprzedażą urządzeń dla medycyny i medycyny estetycznej. Spółka działa także w segmencie wellness – poprzez sprzedaż produktów fitness clubom, siłowniom hoteli, obiektom sportowym i  klientom indywidualnym. Firma współpracuje z takimi markami, jak LGP czy Technogym.

– W segmencie medycyny estetycznej w Polsce jesteśmy liderem, z około 40-proc. udziałem w rynku. Sprzedajemy głównie takie urządzenia, jak lasery i platformy medyczne – mówi Śliwowski. – Z kolei w sektorze wellness jesteśmy jedną z trzech wiodących marek na polskim rynku, a jeżeli chodzi o produkty kosmeceutyczne Neauvia, to od roku rozwijamy tę działalność i na tę chwilę sprzedajemy je w Polsce oraz w 17 krajach na całym świecie.

ITP SA do tej pory rozwijała się organiczne i o własnych siłach. Obecnie firma, przeprowadzając ekspansję zagraniczną, potrzebuje partnera, dlatego, jak tłumaczy Dominik Śliwowski, firma rozmawia m.in. z funduszami private equity, które będą w stanie pomóc spółce w rozwoju na rynkach zagranicznych.

Nowe produkty to pokłosie działalności badawczo-rozwojowej spółki. Nakłady R&D obecnie przekraczają 1 mln zł, czyli 2 proc. przychodów spółki i – jak przyznaje Śliwowski – co roku ulegają podwojeniu.

– Naszymi klientami są właściciele prywatnych klinik medycyny estetycznej, lekarze, prywatne szpitale, hotele, obiekty sportowe, placówki medyczne, ale także szkoły wyższe i prywatni użytkownicy – wymienia Dominik Śliwowski.

Członek zarządu ITP SA wyjaśnia, że obszary działalności spółki, czyli zarówno medycyna estetyczna, medycyna, wellness, sport, jak i produkty beauty, co roku notują wzrost przychodów wynikający z rozwoju rynku.

– W Polsce jest to wzrost sięgający od 9 do 20 proc. w zależności od segmentu i kategorii produktów, na świecie podobnie – od kilku do kilkunastu procent w zależności od rynku. Gonimy kraje rozwinięte bardzo szybko i właściwie tempo wzrostu w Polsce wynika z dystansu, jaki dzieli Polskę i pozostałe rynki – podsumowuje członek zarządu ITP SA.