Krzysztof Pawiński: Maspex ma apetyt na na innowacyjne start-upy

Branża spożywcza w Polsce jest bardzo konkurencyjna. Jest to związane nie tylko z obecnością dużych koncernów i znanych marek, ale także z bardzo dynamicznym sektorem małych firm, które poszukują swojego miejsca na rynku. Nie oznacza to jednak, że muszą to być trendy przeciwstawne. Pojawianie się nowości i możliwość wyboru dla konsumenta sprawia, że cały sektor staje się bardziej atrakcyjny. Nie należy stawiać po przeciwnych stronach małych, startupowych podmiotów i obecnych jednocześnie na rynku wielkich brandów.

– To jeden ekosystem, który się uzupełnia. Ważny jest konsument, który ma wybór – powiedział serwisowi eNewsroom Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex – Analizujemy nowe trendy – czy są wyraźne, czy mają szansę urosnąć. Większość start upów jest małoformatowa i nigdy nie stanie się dużymi projektami. Część ma jednak potencjał i to na nich skupia się Maspex. Nie ma jednak prostej odpowiedzi na to, czy i które z nich brać pod uwagę i w jakim stopniu być skupionym na obszarze nowych pomysłów, zachowań i innowacyjnych produktów. Z jednej strony część projektów przebije się, ale inne się nie przeskalują i nie staną dużymi biznesami. Te, które mają realną szansę na wzrost sprzedaży mogą być ciekawe i pasować do strategii Maspexu. To projekty, które mogą stać się elementami przyszłej akwizycji czy innych wspólnych przedsięwzięć – dodał Pawiński.