Poczta Polska wprowadza usługi dla niewielkich e-sklepów. Chce mieć 20 proc. udziału w rynku paczek i przesyłek kurierskich

0

CEO Magazyn Polska

Poczta Polska planuje zwiększyć udział w rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek do 20 proc. w 2018 r. Pomóc ma w tym m.in. nowa paczkowa oferta skierowana dla małych i mikroprzedsiębiorstw. Wprowadzane przedpłacone pakiety przeznaczone będą nawet dla tych nadawców, którzy wysyłają tylko po kilkanaście paczek miesięcznie. 

 – Na rynku paczek i przesyłek kurierskich w Polsce mamy obecnie ok. 15-proc. udział. W kolejnych latach, w perspektywie strategicznej do 2018 roku, planujemy rozwój i wzrost udziału w rynku do 20 proc. Będziemy się starali wykorzystać trend wzrostowy handlu w internecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej.

Żurawski podkreśla, że Poczta upatruje swojej szansy w dynamicznym rozwoju rynku e-commerce. W ubiegłym roku Polacy kupili przez internet towary i usługi warte 22 mld zł, a roczny wzrost tego rynku sięga nawet 25-30 proc. 

 – Nie wydaje nam się, by to tempo miało spaść. Rynek e-commerce w Polsce nie jest dojrzały, wciąż się rozwija. Wiedząc jak rynek wygląda, że jest zdominowany przez mikro- i małych przedsiębiorców, właśnie do nich, do wielkości ich biznesu, dostosowaliśmy naszą ofertę – wyjaśnia Żurawski. – Na rynku polskim tylko jeden konkurent oferuje usługę przedpłaconą, abonamentową. Jednakże nasza oferta odróżnia się tym, że jest skierowana do najmniejszych, którzy zgodnie z naszymi badaniami, uważają, że są przez ten rynek odsuwani na bok.

Usługi Pakiet PACZKA 15, 50, 200 oraz Pakiet POCZTEX 20 są przeznaczone dla mikrofirm działających na polskim rynku e-commerce. Liczby w nazwach abonamentów oznaczają liczbę przesyłek. Ceny pakietów zaczynają się od 99,50 zł, najdroższy kosztuje 999,50 zł. Poczta po podpisaniu umowy dostarcza klientom opakowania do przesyłek. Na potrzeby tych pakietów udostępniono stronę: www.paczkakorzysci.pl.

Nowa oferta przedpłacona to nie jedyna zmiana Poczty Polskiej ułatwiająca wysyłkę małym przedsiębiorstwom prowadzącym sprzedaż przez internet. W blisko 200 wytypowanych placówkach godziny przyjmowania paczek zostały wydłużone z godziny 15.00, w niektórych nawet do godziny 18.00. Oznacza to, że później nadana paczka nie będzie traktowana jak nadana w dniu następnym. Do tego w tych placówkach powstają specjalne okienka do przyjmowania paczek lub stanowiska na zapleczu, przystosowanego do przyjmowania przesyłek masowych.

Czytaj również:  AIG kontynuuje działalność jako Colonnade Insurance. Ubezpieczyciel gwarantuje ciągłość polis dla swoich klientów

Żurawski dodaje, że nadchodzące miesiące będą dla Poczty szczególnie pracowite. 

 – Biznes paczkowy, kurierski jest sezonowy. W okresie przedświątecznym, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem, szacujemy wzrost przesyłek nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu do normalnego miesiąca – przewiduje.

W ubiegłym roku w okresie przedświątecznym Polacy wysyłali średnio 180 tys. paczek dziennie, a w całym okresie od połowy listopada do świąt wyekspediowali razem 4,5 mln paczek.