Sieć sprzedaży Herbalife ma już 6 tys. partnerów. Firma chce zainwestować w nowe kanały dystrybucji produktów

0

CEO Magazyn Polska

Globalna firma odżywcza Herbalife, działająca w branży sprzedaży bezpośredniej, ma już w Polsce sześć tysięcy niezależnych partnerów, działających m.in. w klubach zdrowego stylu życia. W ciągu najbliższych 2-3 latach Herbalife Polska zamierza dostosować swój system dystrybucji produktów do przewidywanego dynamicznego rozwoju, rozważając otwarcie w największych miastach tzw. Experience Centers m.in. ze specjalnymi maszynami vendingowymi, które pozwolą partnerom Herbalife zaopatrzyć się w niezbędne produkty przez całą dobę. Sieć rozważa także wprowadzenie alternatywnych kanałów dystrybucji.

Rok 2013 i 2014 były dla Herbalife w Polsce szczególne – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife Polska. – Dwa lata temu otworzyliśmy nowe centrum finansowo-operacyjne w Krakowie. Dziś z Polski obsługujemy 52 kraje regionu europejskiego i chcemy dalej rozwijać placówki, zatrudniając kolejne osoby i dokładając kolejne procesy serwisowe. Obecnie oferujemy około 70 linii produktów. W naszych planach jest regularne poszerzanie tego asortymentu, tak aby konsumenci mogli sięgać po nowe, ciekawe oferty produktowe.

W ubiegłym roku firma uruchomiła nowe centrum finansowo-operacyjne w Krakowie, które zatrudnia ponad 120 osób i obsługuje 52 kraje regionu europejskiego, Bliskiego Wschodu i Afryki. Obecnie w portfolio sieci znajduje się ponad 150 produktów, z czego w Polsce dostępnych jest ok. 70. Ubiegły był rekordowy rok dla Herbalife w Polsce także z innego powodu. Sieć odnotowała najwyższy w swojej 20-letniej historii nad Wisłą przyrost sprzedaży, która na koniec 2014 roku wyniosła 11 mln dol.

Istotnym elementem naszej strategii jest wspieranie niezależnych partnerów Herbalife i rozwój ich biznesów, ale w sposób stabilny – informuje Konrad Szałkiewicz. – Tutaj stawiamy na kilka elementów: jednym jest rozwój klubów zdrowego stylu życia. To bardzo ciekawa inicjatywa, która tak naprawdę stoi u podstaw naszych wyników, bo koresponduje z potrzebami klientów. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Pensylwanii potwierdziły oświadczenie Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologów, żełatwiej jest utracić i utrzymać wagę, kiedy masz wsparcie”.

Działające w Polsce kluby skupiają wspierających się wzajemnie ludzi, którzy mają wspólne cele związane z kontrolą wagi i zdrowym stylem życia. Nasi partnerzy oferują tam szkolenia dotyczące podstaw żywienia, indywidualne konsultacje w zakresie wdrożenia diety dostosowanej do potrzeb, dwunastotygodniowe grupy wsparcia, zajęcia fitness i wiele innych zajęć. Tworzą w ten sposób miejsca sprzyjające walce ze złymi nawykami żywieniowymi i formowaniu się lokalnych społeczności promujących zdrowy styl życia, a także sprzyjające walce z otyłością, która stała się poważnym problemem społecznym.

Czytaj również:  W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Branża jest bardzo duża, konkurencja ogromna, natomiast większość producentów sprzedaje po prostu produkty – zauważa Szałkiewicz. – To, co my oferujemy, jest połączeniem jakości artykułów z modelem biznesowym marketingu sieciowego. W nim możemy dać konsumentom to, czego potrzebują: bezpośrednią opiekę, kontakt, motywację oraz edukację. Dzięki kombinacji tych elementów i wsparciu z naszej strony odnoszą sukcesy, a my budujemy przewagę konkurencyjną.