Sprzedaż kwartalna InteliWISE zwiększyła się o 52 % w porównaniu do II kwartału 2019

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

O ponad 52% wzrosły przychody grupy kapitałowej InteliWISE w II kwartale bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Motorem napędowym sprzedaży czołowego polskiego dostawcy AI są nie tylko nowe zlecenia, ale także rosnące zamówienia na technologie spółki napływające od obecnych klientów. 

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1 427 tys. zł, grupa InteliWISE wypracowała w drugim kwartale bieżącego roku rekordowy zysk netto na poziomie 278 tys. zł.

– W obliczu epidemii wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji. Dlatego oczekiwaliśmy, że nasza działalność wypracuje rekordowe przychody. Co ważniejsze, odnotowanie wysokich wyników kwartalnych nie jest jednostkowym wydarzeniem wynikającym wyłącznie ze specyficznej sytuacji na rynku. Wpisuje się w ogólną tendencję wzrostową spółki – mówi Marcin Strzałkowski, CEO InteliWise. 

Rekordowe wyniki spółka wypracowała również na poziomie jednostkowym.  InteliWise S.A., warszawska spółka specjalizująca się w projektowaniu innowacyjnych voicebotów oraz chatbotów, zwiększyła przychody do 1 327 tys. zł, co daje wzrost o 67 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego roku.

Wynik jest zasługą zarówno rozszerzenia zakresu współpracy, jak i zwiększenia się zapotrzebowania na usługi wśród dotychczasowych klientów. Dotyczy to zarówno technologii automatycznych, wspierających pracę zespołów konsultantów i sprzedawców, jak i usług outsourcingu.

Narastająco, od początku roku, na poziomie grupy kapitałowej, InteliWISE wykazał ponad 41% dynamikę wzrostu, osiągając rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 2 357 tys. zł. Na poziomie jednostkowym było to odpowiednio 48% i 1 188 tys. zł.

– Sądzimy, że Covid-19 to jedynie katalizator zmian dotyczących przyzwyczajeń klientów w kontaktach z infoliniami. Rosnąca liczba użytkowników on-line, zwłaszcza młodszych, rezygnuje z kontaktu telefonicznego na rzecz komunikacji poprzez aplikacje mobilne, głównie komunikatory jak Messenger czy whatsapp. Kiedy działania pracowników infolinii zostały utrudnione przez lockdown, nowoczesność naszych rozwiązań została dostrzeżona. – dodaje Strzałkowski.

Kolejnym motorem wzrostu jest branża e-commerce, która rośnie w tempie dwucyfrowym.  – Sklepy zwiększają wykorzystanie rozwiązań Inteliwise, gdyż pomagają im rozwiązywać codzienne, najbardziej czasochłonne problemy ich klientów online. Dotyczy to szczególnie rozwiązań omni-channel, czyli wielu kanałów kontaktu. A że ecommerce rośnie w tempie co najmniej dwucyfrowym, oferta InteliWISE jest coraz bardziej zauważalna -dodaje Strzałkowski.

Perspektywy branży zostały dostrzeżone również przez inwestorów. – Od dłuższego czasu obroty akcjami spółki wyraźnie rosną, co przekłada się na jej wycenę. W porównaniu z „konkurencją”, która notuje podobne lub niższe wyniki, mamy wciąż bardzo duży potencjał wzrostu. InteliWISE będzie zyskiwać na rosnącym rynku rozwiązań opartych na AI i automatyzacji dla firm. Połączenie w 100% własnej, opatentowanej w USA technologii AI wraz z produktami Omni-channel daje potężny potencjał do globalnego rozwoju. zauważa

Jak podaje globalna firma doradcza McKinsey, rynek rozwiązań inteligentnych (AI) dla firm wyniesie od 3,5 – 5,8 biliona USD, i w potężnym stopniu zmieni technologie wspierające Sprzedaż, Obsługę Klienta i Marketing.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...

Piotr Ruszowski przechodzi z Mondial Assistance do zarządów TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany...

Agnieszka Krupa nowym dyrektorem zarządzającym Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa zastąpi Piotra Ruszowskiego na stanowisku dyrektora zarządzającego...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...

KRAM Investment zapowiada rozpoczęcie budowy trzech parków handlowych w 2025 r.

KRAM Investment planuje dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych...

Mateusz Ozór nowym dyrektorem zakładu produkcyjnego Henkel w Raciborzu

Od stycznia 2025 roku zakład produkcyjny detergentów Henkel Polska...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie