TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej

rp_258a4adf4c_145081316-TIM-plany.png

Dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego TIM SA spod Wrocławia przyspiesza ekspansję na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiększenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiększyć liczbę klientów i obniżyć koszty. Poza tym spółka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie działania w założeniach mają pozwolić spółce w 2015 roku osiągnąć pierwsze od dwóch lat zyski. 

 Chcemy zwiększyć udziały w rynku poprzez wzrost liczby klientów korzystających z naszych usług. Głównie liczymy na wzrost sprzedaży, a ten będzie realizowany dzięki rejestracji nowych klientów naszego sklepu i jego pozycjonowaniu w przeglądarkach internetowych, głównie w Google  mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych.

Jak dodaje, firma będzie dążyć do 80-proc. udziału sprzedaży internetowej w strukturze przychodów. Pozostałą część ma stanowić dotychczasowa sprzedaż multikanałowa (kontakt z klientem przez telefon, e-mail bądź wizytę osobistą w placówce firmy).

TIM SA oferuje m.in. aparaturę elektryczną, rozdzielnice, elektronarzędzia, osprzęt łączeniowy, a także narzędzia do domu i ogrodu oraz odzież ochronną. Firma dystrybuuje produkty takich producentów, jak Bosch, Delta Plus, Awex, Hager, Schneider Electric i PCE.

 Mamy założenie, że w 2015 roku powinniśmy osiągnąć pierwsze zyski. 2015 rok jest dla nas bardzo ważny, bo to rok przełamania 2-letniej passy strat, związanych ze zmianą modelu sprzedaży. Myślę, że w 2015 rok powinniśmy wejść z ustabilizowaną wewnętrznie firmą i to powinien być rok, kiedy już nie będzie strat, zarówno na sprzedaży, wyniku operacyjnym, jak i zysku EBITDA – takie są założenia   podkreśla Folta.

Po trzech kwartałach 2014 roku spółka wygenerowała 9,32 mln zł straty operacyjnej (wobec straty 6,7 mln zł rok wcześniej) oraz stratę netto rzędu 7,9 mln zł (5,2 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku). Przychody wyniosły 381 mln zł, o 45 proc. więcej niż rok wcześniej i niemal tyle, co w całym 2013 roku.

W 2015 roku TIM SA zakłada trzy podstawowe cele do zrealizowania. Pierwszy z nich dotyczy rozszerzenia asortymentu artykułów elektrotechnicznych o 60 proc. – z 47 tys. do 75 tys. sztuk.

 Drugi dotyczy optymalizacji kosztów, a trzecim osiągnięcia wyższego wzrostu sprzedaży niż rynek. Zakładamy, że powinniśmy rosnąć od 20 do 30 proc. powyżej wzrostu rynku, takie są założenia wymienia prezes zarządu TIM SA.

Folta tłumaczy, że szczególną rolę w strategii odgrywa optymalizacja kosztowa, gdyż w nowym modelu sprzedaży, w większości przez internet, firma przewiduje niską pozycję kosztową.