Toyota umocniła swoją pozycję najbardziej wartościowej marki w globalnej motoryzacji

Toyota Auris HYBRID 2015

Marka Toyota ma od lat najwyższą wartość w globalnym przemyśle motoryzacyjnym, co potwierdza najnowsze badanie Brand Finance Global 500 – The Most Valuable Brands of 2016. Według raportu wartość japońskiej marki wzrosła aż o 8 mld dolarów, znacząco zwiększając swoją przewagę nad konkurentami. Pierwsze miejsce w branży i największy wzrost wartości na rynku motoryzacyjnym są wynikiem ogromnej innowacyjności Toyoty i najwyższej jakości jej produktów.

Jak wynika z najnowszego opracowania Brand Finance Global 500 – The Most Valuable Brands of 2016, marka Toyota osiągnęła w 2016 roku wartość ponad 43 mld dolarów, wyprzedzając takie firmy jak McDonalds, Coca-Cola, Facebook, IBM, Disney oraz zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu wszystkich producentów samochodów.

Toyota zanotowała wzrost wartości marki aż o 8 mld dolarów (+23%), co zapewniło jej 11. miejsce rankingu wszystkich globalnych marek. To największy skok wartości w branży motoryzacyjnej.

Dominującą pozycję Toyoty pod względem wartości marki wśród producentów samochodów potwierdzają wszystkie rankingi najcenniejszych marek świata, takie jak Best Global Brands firmy Interbrand, BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015 firmy Millward Brown Optimor oraz The World’s Most Valuable Brands Forbesa. Wszystkie ośrodki potwierdzają także, że japońska firma należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych globalnych marek.

Najwyższa wartość marki Toyota w światowym przemyśle motoryzacyjnym wynika z innowacyjności japońskiej firmy oraz najwyższej jakości i bezawaryjności jej samochodów. Potwierdzone przez Brand Finance umocnienie o 8 mld dolarów wartości Toyoty odzwierciedla ogromne sukcesy koncernu na polu innowacji. Należą do nich: wprowadzenie na rynek Toyoty Mirai, pierwszego masowego samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe, pionierskie uruchomienie systemu bezpieczeństwa czynnego ITS Connect opartego na komunikacji między pojazdami oraz infrastrukturą drogową czy kolejne sukcesy na rynku hybryd oraz premiery przełomowych hybrydowych modeli, takich jak Prius, RAV4 Hybrid i C-HR.

Ranking 2016 Ranking 2015 Logo Nazwa firmy Państwo Wartość marki 2016 (w mld USD) Wartość marki 2015
(w mld USD)
11 14 Toyota 43,064 35,017
16 16 BMW 34,968 33,079
21 24 Mercedes-Benz 32,049 27,328
36 53 Hyundai 8,502 19,357
46 47 Ford 19,771 20,315
49 39 Honda 19,332 22,424
57 18 Volkswagen 18,923 31,025
64 58 Nissan 17,785 18,085
124 128 Audi 9,836 9,591
141 178 Chevrolet 8,918 7,849

 

 

Ranking 2016 Ranking 2015 Logo Nazwa firmy Państwo Wartość marki 2016 (w mld USD) Wartość marki 2015 (w mld USD)
1 1 Apple 145,918 128,303
2 3 Google 94,184 76,683
3 2 Samsung Group 83,185 81,716
4 8 Amazon.com 69,642 56,124
5 4 Microsoft 67,258 67,060
6 5 Verizon 63,116 59,843
7 6 AT&T 59,904 58,820
8 7 Walmart 53,657 56,705
9 11 China Mobile 49,810 47,916
10 15 Wells Fargo 44,170 34,925
11 14 Toyota 43,064 35,017
12 9 McDonald’s 42,937 52,909
13 10 GE 37,216 48,019
14 22 ICBC 36,334 27,459
15 27 China Construction Bank 35,394 26,417
16 16 BMW 34,968 33,079
17 12 Coca-Cola 34,180 35,797
18 32 Facebook 34,002 24,180
19 17 T (Telekom) 33,194 31,108
20 37 Agricultural Bank of China 32,264 22,714