Virgin Mobile zakończył proces migracji klientów na własną platformę IT

Największy wirtualny operator w Polsce zakończył proces migracji klientów na własną platformę IT. Tym samym Virgin Mobile stał się jednym z największych full MVNO w regionie CEE.

Grażyna Piotrowska-Oliwa Virgin Mobile
Grażyna Piotrowska-Oliwa Virgin Mobile
    • W połowie września zakończony został kilkutygodniowy proces przenoszenia klientów Virgin Mobile z dotychczasowej platformy P4 (Play) do własnego środowiska IT.
  • Obecność na własnej platformie daje operatorowi nowe możliwości biznesowe oraz wprowadzi dodatkowe udogodnienia dla klientów, zwłaszcza w obszarze produktowym. To kolejny krok z zapowiadanej na początku roku strategii biznesowej, który został zrealizowany.

Z końcem września Virgin Mobile zakończył proces przenoszenia swoich klientów na własną platformę IT. To ostatni etap dzięki któremu operator uzyskał status full MVNO. Osiągniecie tego statusu następuje w momencie, gdy posiada ona całą infrastrukturę telekomunikacyjną oprócz sieci radiowej. Proces podzielony był na kilka etapów prac technicznych, aby zminimalizować odczuwalność procesu dla klientów. Jednocześnie Virgin Mobile w dalszym ciągu będzie korzystać z infrastruktury radiowej sieci Play.

Nowe możliwości

Do tej pory za pośrednictwem swojej platformy Virgin Mobile obsługiwał zaledwie
15% klientów. Przeprowadzony proces pozwolił spółce uzyskać większą niezależność,
jak również wpłynie na dostarczanie jeszcze lepszych usług i podniesie ich jakość. Dzięki migracji możliwe będzie m.in. szybsze konfigurowanie obecnych i nowych produktów oraz skrócenie czasu wprowadzania ich do oferty. Obecność na własnej platformie wpłynie również na obsługę klienta. Skrócenie czasu oczekiwania na rozwiązanie konkretnej sprawy czy ułatwienie procesów związanych z bilingowaniem, to tylko niektóre korzyści, które operator odniesie z obecności klientów na własnej platformie.

Kolejny cel biznesowy

Przeniesienie klientów na własną platformę to kolejny z zapowiadanych na początku roku przez Grażynę Piotrowską – Oliwę celów biznesowych, który został osiągnięty.

Po zakończeniu tego procesu możemy skupić się na realizacji kolejnych kroków, które mamy w swoich planach. W dalszym ciągu będziemy upraszczać wszelkie procesy skupiając się na customer value. Jednocześnie chcemy wprowadzać kolejne nowości do naszej oferty.

Grażyna Piotrowska-Oliwa Virgin Mobile
Grażyna Piotrowska-Oliwa Virgin Mobile

Nasz priorytet to dalsze usprawnianie procesów biznesowych, które mają nam pomóc osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł. Pierwsze efekty już widać i mam nadzieję, że najnowsza nowelizacja prawa telekomunikacyjnego i konieczność poniesienia kolejnych kosztów dostosowania się do ciągłych wymagań prawnych, nie zaburzy naszych planów – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

W dalszych planach operator skupi się na dokończeniu procesów mających przynieść wzrost jakości oferowanych przez niego usług. Prace nad nimi już trwają i zostaną zakończone w najbliższym czasie.