Wedel liczy na dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysku. Zapowiada nowe produkty i smaki

0

CEO Magazyn Polska

Wedel zapowiada wprowadzenie na rynek produktów skierowanych do dzieci oraz poszerzenie asortymentu czekolad i Ptasiego Mleczka. Dzięki temu spółka chce osiągnąć dwucyfrową dynamikę zarówno przychodów, jak i zysku. Zwiększona produkcja nie będzie wiązała się z inwestycjami w nowe zakłady, bo fabryka Wedla w Warszawie wciąż ma wolne moce produkcyjne.

Plany Wedla w Polsce przewidują ekspansję sprzedaży. Będziemy wprowadzać nowe produkty, które są bardzo istotne w naszej kategorii słodyczy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Maciej Herman, członek zarządu Lotte Wedel. ‒ Przewidujemy dwa rodzaje nowości. Pierwszą nowością będzie rozwinięcie obecnego portfolio, czyli na przykład nowe smaki tabliczek czekoladowych i nowe warianty Ptasiego Mleczka.

Herman dodaje, że drugą nowością będzie wejście w nowe kategorie. Nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale wśród nich mają być produkty dla dzieci. Herman przyznaje, że to bardzo interesujący rynek, na którym do tej pory spółka jest mało obecna.

Podkreśla jednak, że nie oznacza to, że Wedel zaniedba podstawowe marki. Spółka zamierza cały czas rozwijać sprzedaż dwóch najpopularniejszych produktów, czyli czekolady gorzkiej i mlecznej, w której Wedel jest odpowiednio największym i drugim co do wielkości graczem na polskim rynku. Należący do japońskiej grupy Lotte producent liczy też na wzrosty sprzedaży popularnego Ptasiego Mleczka o smaku waniliowym. Herman zauważa, że sprzedaż ma rosnąć zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych.

Są to cele wzrostowe dwucyfrowe – zapowiada Herman. ‒ Dziś mamy jeszcze niewykorzystane moce produkcyjne w Warszawie. Planujemy kilka dużych inwestycji w naszej fabryce, które powinny na razie w pełni zaspokoić nasze potrzeby.

Dwucyfrowy wzrost spółka chce zanotować zarówno pod względem przychodów, jak i zysków.

Już w ciągu kilku najbliższych miesięcy Wedel planuje jeszcze bardziej zwiększyć możliwości warszawskiej fabryki inwestując w logistykę. Kończy się już modernizacja jednej z linii produkcyjnych.

Czytaj również:  Wedel stawia na tradycję. Marka opiera komunikację na swojej 160-letniej historii

Herman dodaje, że w przyszłym roku powinien powstać plan inwestycyjny na kolejne lata, który zacznie być realizowany pod koniec 2015 r. lub na początku 2016 r. Długofalowo może zakładać budowę kolejnego zakładu produkcyjnego w Polsce.