4,2 mld zł przychodów. Ponad 260 mln zł zysku netto w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku

0

W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. Grupa Asseco wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 4,2 mld zł, co stanowi 5% wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk operacyjny osiągnął poziom 483 mln zł, natomiast wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 262 mln zł . Portfel zamówień wynosi ponad 5,5 mld zł i jest o 5% wyższy niż w analogicznym okresie 2012 r. Rekordową wartość mają także przychody ze sprzedaży własnych rozwiązań informatycznych. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. wyniosły blisko 3,3 mld zł czyli o 7% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W analizowanym okresie Asseco podpisało 3326 nowych kontraktów, co potwierdza dobrą dywersyfikację grupy. Ponad 70% przychodów pochodzi z powtarzalnych projektów, zapewniając stabilność biznesu Asseco. W trzecim kwartale 2013 roku Asseco Poland podpisało wieloletnie umowy z dotychczasowymi klientami. W ramach trzyletniej umowy ramowej z Orange Polska Asseco zostało partnerem odpowiedzialnym za domenę BBS (Business Support Systems) oraz za outsourcing systemu telefonii stacjonarnej. Trzeci kwartał przyniósł także umocnienie pozycji w sektorze służby zdrowia. Asseco Poland zawarło kontrakt z Podkarpackim Urzędem Marszałkowskim na Podkarpacki System Informacji Medycznej. Umowa obejmuje informatyzację ośmiu szpitali wojewódzkich oraz uruchomienie szerokiego zakresu e-usług medycznych dla mieszkańców Podkarpacia. W sektorze energetycznym Asseco Poland z sukcesem zakończyło projekt centralizacji systemów billingowych do obsługi klientów masowych dla spółki Tauron Obsługa Klienta, wdrażając autorskie rozwiązanie z rodziny produktów Asseco Utility Management Solutions. Natomiast w październiku i w listopadzie podpisaliśmy dwie czteroletnie umowy ramowe z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych – pierwszą na utrzymanie, a drugą na rozwój Kompleksowego Systemu Informatycznego (KSI).

Rozwój Asseco jest możliwy dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży własnych rozwiązań informatycznych. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. stanowiły one 78% przychodów ogółem i wyniosły blisko 3,23mld zł. Stale inwestujemy także w badania i rozwój kluczowych produktów Asseco.

Czytaj również:  Udany debiut polskiej marki odzieżowej na jednej z najdroższych ulic handlowych świata. Otwarcie salonu Reserved w Londynie to krok LPP w kierunku globalnych rynków

W trzecim kwartale 2013 r. Asseco Poland nabyło 70% rosyjskiej spółki R-Style Softlab –  producenta oprogramowania dla sektora bankowego i finansowego. Spółka posiada blisko 400 aktywnych klientów. Specjalizuje się w trzech obszarach: bankowość internetowa i systemy obsługi klienta, hurtownie danych i systemy business intelligence oraz core’owe systemy bankowe. Plany akwizycyjne na pozostałe miesiące tego roku zakładają dalszą koncentrację na emerging markets.