Asseco BS liczy w przyszłym roku na co najmniej jeden tak duży kontrakt, jak ten z Bacardi

0

CEO Magazyn Polska

Asseco Business Solutions, dostawca rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw, planuje rozszerzanie funkcjonalności swojej sztandarowej aplikacji, czyli wspierającego działy sprzedaży programu Mobile Touch. Jak przekonuje Mariusz LizonAsseco BS, pomoże w tym kontrakt, który spółka podpisała z firmą Bacardi, producentem napojów alkoholowych. W przyszłym roku spółka oczekuje co najmniej jednego kontraktu o podobnej skali.

Udało nam się zdobyć duży kontrakt – wdrożymy program Mobile Touch w firmie Bacardi – informuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Mariusz Lizon, członek zarządu Asseco Business Solutions. – Nie możemy ujawnić za dużo informacji, bo kontrahent zawarł w umowie dość restrykcyjne zapisy o poufności. Natomiast zapewniam, że kontrakt jest intratny, a pracy przy nim mamy do końca przyszłego roku.

Nie jest to jednak jedyny kontrakt, który firma w najbliższym czasie chce podpisać. W przygotowaniu, jak informuje Lizon, znajdują się dwa inne projekty, także z branży FMCG (produktów szybko zbywalnych, głównie spożywczych).

Są to umowy o podobnej wielkości i mamy nadzieję, że przynajmniej jedną będziemy mogli się w przyszłym roku pochwalić – zapowiada Mariusz Lizon. – To jest ten sam segment, czyli branża FMCG, i nasze sztandarowe rozwiązanie, czyli produkt Mobile Touch (rozwiązanie tzw. klasy SFA/CRM zaprojektowane w oparciu o możliwości technologii dotykowych, przeznaczone do pracy na urządzeniach mobilnych – red.).

Przy okazji kontraktu z Bacardi wdrażane będą, jak zapowiada Lizon, nowe funkcjonalności Mobile Touch: RAO (Retail Activity Optimisation), Perfect Store oraz Coaching. Mają one być również oferowane już pozyskanym klientom.

Planujemy odświeżenie naszego portfolio na poziomie mniej więcej takim, jak w tym roku – prognozuje Mariusz Lizon. – Zupełnie nowych produktów w 2015 roku nie planujemy. Staramy się być liderem pod względem innowacyjności. W związku z tym musimy inwestować w już istniejące produkty i to co roku robimy.

Na krajowym rynku spółka nadal będzie oferować przede wszystkim wspierające funkcjonowanie średnich i dużych przedsiębiorstw systemy klasy ERP (z ang. Enterprise Resource Planning), nie planuje sprzedawać ich jednak za granicą.

Czytaj również:  Mailingi – potencjał do analityki big data

Nasi klienci wyraźnie się ożywili – przekonuje członek zarządu Asseco BS. – Nowe kontrakty może nie przyrastają lawinowo, ale przedsiębiorcy są coraz bardziej aktywni w zakresie zamawiania informatyki, nowych funkcjonalności czy rozbudowy systemów. Często sami mają pomysły na to, jak rozwijać swój system. To nam generuje największy wzrost przychodów ze sprzedaży i mam nadzieję, że będzie to kontynuowane w perspektywie kolejnego kwartału czy dwóch.

Po trzech kwartałach obroty Asseco BS wzrosły do 102 mln zł, czyli o 5 proc., zaś EBITDA – o 9 proc., do 31,6 mln zł. Zysk operacyjny urósł o 12,5 proc., do 22,8 mln zł, na czysto spółka zarobiła 19,1 mln zł – o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Portfel zamówień Asseco BS na 2014 r. ma wartość 129 mln zł. Rok temu sięgał 121,8 mln zł.

Asseco Business Solutions jest częścią międzynarodowej Grupy Asseco, dostawcy oprogramowania na rynek europejski, obecnego w przeszło 30 krajach świata.