Bot pomoże wybrać kredyt w Credit Agricole

0

Credit Agricole uruchomił dla swoich klientów specjalnego chatbota, który pomoże w zbieraniu wniosków kredytowych na platformie Facebook Messenger. Za realizację projektu odpowiadają 18 Havas Warsaw, wyspecjalizowana w innowacyjnej komunikacji marketingowej jednostka Havas Media Group oraz startup Wandlee.

KrEdytkaBoty coraz śmielej wkraczają w naszą rzeczywistość, a wraz z nowym narzędziem stworzonym dla Credit Agricole będą pomagać również w zbieraniu wniosków kredytowych. 18 Havas Warsaw, jednostka działająca w ramach Havas Media Group, której zadaniem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych i biznesowych m.in. we współpracy ze startupami, wykorzystała sztuczną inteligencję w bankowości.
Eksperci 18 Havas Warsaw wraz z firmą Wandlee stworzyli dla banku chatbota o nazwie KrEdytka. Użytkownicy platformy Facebook Messenger będą mogli porozmawiać z wirtualnym doradcą Credit Agricole, określając swoje potrzeby w zakresie kredytów gotówkowych. Bot zapyta ich o cel kredytowy, wysokość kredytu oraz preferowany okres spłaty – po czym przekaże te informacje do działu obsługi klienta w banku. Dzięki temu konsultanci Credit Agricole otrzymają pełniejszy zestaw informacji o potencjalnym kliencie i będą mogli lepiej dopasować propozycję kredytową do jego oczekiwań. KrEdytka przyjmie również zgłoszenia problemów, które przekieruje natychmiast do działu obsługi.

Media społecznościowe to przestrzeń, w której klienci poszukują obecnie nie tylko rozrywki, ale również informacji i bezpośredniego dostępu do usług. Uruchamiając KrEdytkę wchodzimy w obszar tzw. conversational commerce, który jest wciąż jeszcze stosunkowo nowy. KrEdytka to dla nas nie tylko potencjalny nowy kanał sprzedaży naszych produktów, ale też narzędzie, które dostarczy nam wiedzy i informacji o grupie docelowej – mówi Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w banku Credit Agricole. Platforma Facebook Messenger to nowe medium dla biznesu, które m.in. dzięki takim narzędziom jak chatboty staje się coraz bardziej popularne, wpisując się idealnie w trend conversational commerce. Wg obecnych danych platforma Messenger ma 1,2 mld użytkowników globalnie, a internauci korzystają z komunikatorów częściej niż z aplikacji społecznościowych.

Czytaj również:  Europejski Kongres MŚP uwalnia biznes