Coccodrillo jedzie po nowych klientów do Azji. W 2015 roku chce otworzyć ponad 90 placówek i e-sklep

rp_87c94332b0_1646786020-coccodrillo-plany.png

CEO Magazyn Polska

Jeszcze w pierwszej połowie roku ruszyć ma sklep internetowy sieci Coccodrillo. Spółka handlująca w Polsce i kilku innych krajach odzieżą dziecięcą zapowiada inwestycje w nowy magazyn i otwarcie ponad 90 nowych sklepów. Pod koniec tygodnia spółka będzie się starała nawiązać nowe kontakty handlowe podczas targów w Singapurze.

Spółka CDRL, właściciel sieci sklepów i marki Coccodrillo, jeszcze w drugim kwartale ma uruchomić sklep internetowy dla konsumentów. Liczy na to, że docelowo z tego kanału sprzedaży pochodzić będzie nawet 10 proc. obrotów firmy.

– Mamy nadzieję, że sklep B2C zostanie uruchomiony do końca pierwszej połowy tego roku mówi agencji informacyjnej Newseria Marek Dworczak, prezes zarządu CDRL. – Rozpoczęliśmy już projekt, który poprawi naszą skuteczność logistyczną, czyli budowę kolejnej hali przy siedzibie firmy. Jesteśmy na etapie analiz i wybrania najlepszego rozwiązania technologicznego.

Spółka ma już działający sklep B2B, dla klientów biznesowych, który w zeszłym roku osiągnął wzrost wartości obrotu z 3,8 do 5,8 mln zł, co oznacza ok. 3 proc. udziałów w przychodach firmy. Celem spółki jest osiągnięcie obrotów w kanale internetowym na poziomie 10 proc. Mimo inwestycji w logistykę oraz w e-commerce spółka nie zaniedbuje też rozwoju swojej tradycyjnej sieci sprzedaży. CDRL ma obecnie w Europie 362 punkty sprzedaży, z czego 214 sklepów Coccodrillo działa w Polsce. W tym roku powstać ma niemal setka kolejnych.

Chcemy zwiększyć liczbę punktów sprzedaży o ponad dziewięćdziesiąt. Na to potrzebujemy dodatkowych zapasów towaru. To inwestycja przede wszystkim w nowe kolekcje i nowe oferty. Cały czas śledzimy rynek. W połowie kwietnia będziemy uczestniczyć w targach w Singapurze. Wiążemy z nimi duże nadzieje na pozyskanie nowych klientów z krajów ościennych, Indonezji lub Malezji – podkreśla Dworczak.

W 2014 roku Grupa CDRL osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 6,5 proc. do prawie 159 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł z 3 mln do ponad 11 mln zł. To pozwoli spółce przekazać akcjonariuszom część zysku za zeszły rok. Zarząd podjął w tej sprawie uchwałę i rekomendował radzie nadzorczej wypłatę dywidendy w wysokości 75 groszy na akcję.

2014 rok dla spółki był bardzo dobry ocenia prezes zarządu CDRL. – Już w 2010 roku podjęliśmy pewne kroki, które miały nam pomóc w przygotowaniu się do nowych warunków ekonomicznych w związku z licznymi trudnościami na rynku. Przede wszystkim zoptymalizowaliśmy procesy produkcyjne, projektowania i logistyczne. Efekty tego widzimy w wynikach za 2014 rok.

Restrukturyzacja przeprowadzona w CDRL była jak podkreśla prezes – pracą całego zespołu ludzi, nie tylko zarządu, lecz przede wszystkim tych, którzy kontrolują produkcję.

– Obniżyliśmy znacznie koszty produkcji. Widać w naszych wynikach wyraźne wzrosty na marżach, szczególnie w kanale sprzedaży w sklepach polskich, gdzie nasza marża wzrosła brutto o 6,6 proc. Jesteśmy z tego zadowoleni. Wynik, który przedstawiliśmy na koniec 2014 roku jest, jak prognozowaliśmy, nawet o 4 proc. lepszy – mówi Dworczak.

Jak podaje spółka, w I kwartale 2015 roku wartość sprzedaży towarów w polskich sklepach Coccodrillo wzrosła o ponad jedną piątą. Przychody spółki ze sprzedaży w sieci detalicznej w kraju wyniosły w trzech pierwszych miesiącach roku 25,58 mln zł i były o 22 proc. wyższe niż przed rokiem. W samym marcu polskie sklepy pod szyldem Coccodrillo zarobiły 9,85 mln zł, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej.