Geberit Polska: dzięki fuzji z koncernem Sanitec nasz udział w polskim rynku stelaży i spłuczek podtynkowych wynosi niemal 50 proc.

0

Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Polska

Grupa Geberit dzięki przejęciu firmy Sanitec realizuje strategię zwiększenia udziałów w polskim rynku urządzeń sanitarnych. Obecny udział rynkowy marek Koło (dawniej należącej do fińskiego koncernu Sanitec) oraz Geberit wynosi 48-49 proc. Dzięki fuzji znacząco wzmocni się pozycja Grupy nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie. 

Grupa Geberit osiągnęła w 2014 roku przychody na poziomie ponad 2,4 miliardów franków szwajcarskich. Stanowi to wzrost o prawie 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Znacząco zwiększył się również wypracowany zysk netto – 499 milionów franków, to o 14,4 proc. więcej, niż w 2013 roku. Fuzja z koncernem Sanitec powinna jeszcze bardziej wzmocnić pozycję spółki w Europie.

– Wzmocni nas to w sposób zdecydowany, ponieważ stajemy się w tej chwili, z orientacyjnymi łącznymi obrotami na poziomie ok. 3 mld CHF, graczem numer jeden na rynku europejskim. Przodujemy w Europie Centralnej, ale również w innych krajach pozostajemy w czołówce – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Polska.

W Polsce Grupa odnotowała w 2014 roku znaczący, dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Pod względem dynamiki znacznie przewyższyło to europejską średnią, gdzie odnotowano niespełna 6-proc. wzrostu.

– Na rynku produktów łazienkowych ta dynamika jest trochę mniejsza niż na rynku instalacyjnych produktów sanitarnych. W tej chwili mamy jednak do czynienia z bardzo dynamicznym rozwojem rynku budowlanego. Wciąż jeszcze korzystamy z tego, że wiele inwestycji jest dopiero w fazie realizacji, dzięki czemu rynek zbytu produktów instalacyjnych jest bardzo duży. W kolejnych fazach przyjdzie czas na rozwój kategorii produktów łazienkowych – tłumaczy Przemysław Powalacz.

Większość, bo ponad 55 proc., przychodów Grupy Geberit pochodzi ze sprzedaży systemów sanitarnych. Wypracowana kwota na poziomie 1,36 mld franków była wyższa w stosunku do poprzedniego roku o 6,7 proc. Dynamika sprzedaży instalacji rurociągowych była nieco niższa i sięgnęła 6 proc. Prezes Powalacz zaznacza, że osiągnięte wyniki są zgodne z przyjętymi założeniami.

Czytaj również:  Polskie firmy i instytuty badawcze otwierają się na naukowców z całego świata. Ich obecność wpływa na rozwój innowacyjności polskiej gospodarki

Fakt, że konsumenci wydają pieniądze na wyposażenie swoich domów, łazienek oraz na remonty instalacji, jest na pewno probierzem tego, że mają zakumulowane oszczędności i czują się na tyle bezpiecznie w kontekście zatrudnienia oraz swojej sytuacji finansowej, żeby się na takie wydatki zdecydować. Poza tym rekordowo niskie oprocentowanie depozytów zachęca do alternatywnych inwestycji, w tym budowlanych – wyjaśnia prezes Geberit Polska.