Grupa Domodi podsumowuje rok 2018 w e-commerce

0

Rok 2018 w handlu to rosnąca baza przedsiębiorstw i startupów skupionych wokół e-commerce. Intensywny wzrost firm w tym obszarze, spowodował dynamiczny rozwój rynku, a wraz z nim marketplace’ów. Rozszerzyły one swoją działalność oferując nie tylko aktywne zarządzanie produktami, ale także dotarcie do wielomilionowej, zorientowanej na zakup grupy odbiorców. W ciągu 2018 roku Polacy wydali łącznie 325 mln zł w sklepach e-commerce, do których trafili za pośrednictwem trzech serwisów Grupy Domodi.

Miniony rok obfitował w dedykowane akcje konsumenckie. Okazały się one niekwestionowanymi peakami zakupowymi, w których to klienci chętnie dokonywali transakcji i generowali wysoki ruch na stronach. O efektywności decydował odpowiedni komunikat marketingowy i skrojona na potrzeby grupy docelowej oferta.

Sprzedaż na wysokim poziomie

Serwisy Grupy Domodi działają aktywnie na dwóch płaszczyznach: fashion i home&decor, jako markeplace’y, które są konglomeratami ofert z danej branży. Na trzech serwisach swoje oferty zamieszcza łącznie 927 sklepów partnerskich, a ich ilość ciągle się zwiększa. W 2018 roku z portfeli Polaków do sklepów e-commerce współpracujących z Grupą Domodi przepłynęło 325 mln zł, odpowiednio: 184 mln na Domodi.pl, 78 mln na Allani.pl oraz 63 mln na Homebook.pl. Jak będzie wyglądał nowy rok? – W 2019 roku będziemy w Grupie Domodi rozwijać bazę naszych partnerów – sklepów. Chcemy położyć na to mocny akcent. Wraz z tym, planujemy również szereg działań pod wspólnym hasłem „jakość”. Pragniemy, aby nasi partnerzy otrzymywali najwyższej jakości obsługę oraz szeroki zakres wsparcia dla swoich biznesów. – mówi Agnieszka Janota, dyrektor komercjalizacji w Grupie Domodi. – Naszą ofertę skierujemy do różnych grup sklepów, aby każdy partner mógł znaleźć u nas usługę dopasowaną do swoich aktualnych wymagań. – dodaje.

Zmiany, za którymi rynek musi nadążyć

W przypadku e-commerce budowanie wizerunku i potrzeb zakupowych działaniami online to podstawa. Jednakże, elektroniczna rzeczywistość zmienia się nie tylko często, ale diametralnie. Największe zmiany zanotowała branża w działaniach reklamowych obejmujących social media, czyli obszar, który nadal najskuteczniej buduje potrzeby zakupowe użytkowników i pozwala umacniać wizerunek firmy. – Treści reklamowe w mediach społecznościowych od dawna przestają być tylko reklamą, a stają się treściami natywnymi. – mówi Paweł Lewkowicz, social media performance manager w Grupie Domodi. A w 2019 roku zmian ma być jeszcze więcej. Jak przygotowują się na nie polskie e-commerce? – Nowy rok, to nowe wyzwania stojące przed Grupą Domodi. Te, które należy zaliczyć do najważniejszych to jeszcze większa praca z kreacją i nowe podejście do formatów video i live. Drugie wyzwanie to targetowanie – bardziej wnikliwe i precyzyjne. Jego zadaniem będzie pogłębienie lejka zakupowego, dopasowanie komunikatu reklamowego oraz wykorzystanie zachowań użytkowników.podsumowuje Lewkowicz.

Czytaj również:  Konkurencja w e-handlu zaostrza się. Inwestycje w logistykę szansą dla małych sklepów internetowych

To wyznacza nowe kierunki rozwoju handlu online. Skupione w głównej mierze na preferencjach użytkowników, pogłębieniu ich potrzeb zakupowych i lojalizacji. Te trzy składniki, wdrożone w strategię działań marek, pozwolą generować wysokie zaangażowanie oraz przychody, dając satysfakcjonujące wyniki.

Rok 2018 w liczbach. Grupa Domodi:

GMV: 325 mln

Łączna liczba partnerów/sklepów w 2018: 927

Liczba odsłon serwisów Grupy Domodi za 2018: 1,14 mld