Marvipol: Rok 2014 będzie dla spółki rekordowy. 40 mln zł z obligacji pójdzie na zakup gruntów

0

CEO Magazyn Polska

Dewelopersko-motoryzacyjna spółka Marvipol ma w sprzedaży niemal 1000 mieszkań i szuka nowych działek pod inwestycje. Przeznaczy na nie w całości 40 mln zł z nowych obligacji. Sprzedaż samochodów w grupie ma wzrosnąć o 20 proc. w przyszłym roku. Mijający jest dla niej rekordowy.

– IV kwartał to kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży mieszkań zarówno w inwestycjach już zakończonych, jak i w tych, które rozpoczęto – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Łukasz Sekuła, dyrektor finansowy Marvipolu. – 1 października w zasadzie oddano kolejny etap naszego flagowego produktu, jakim jest Central Park Ursynów, kolejne 440 mieszkań. To spowodowało, że obecnie w sprzedaży firma ma ponad 970 mieszkań.

Kolejne 1,3 tys. mieszkań spółki ma trafić na rynek w najbliższym okresie. By pozyskać środki na rozwój, Marvipol postanowił wyemitować 5-letnie obligacje o wartości 40 mln zł. Spółka chce kupić za tę kwotę nowe działki budowlane w Warszawie.

– Cały czas intensywnie szukamy informuje dyrektor finansowy Marvipolu. – Trzeba zaznaczyć, że rekordowe wyniki naszej spółki i rekordowe wyniki pozostałych spółek powodują, że deweloperzy szukają na rynku warszawskim ziemi pod inwestycje. Trwa teraz ostra rywalizacja na tym rynku. My mamy finansowanie, bo pozyskaliśmy 40 mln z obligacji.

Po trzech kwartałach przychody Marvipolu przekraczały 596 mln zł, a zysk netto sięgał 47 mln zł.

– Na te wyniki warto patrzeć pod kątem sprzedaży – mówi agencji informacyjnej Newseria Łukasz Sekuła dyrektor finansowy Marvipolu.  Przez trzy kwartały 2014 roku sprzedaliśmy rekordową liczbę, nigdy wcześniej grupa Marvipol tyle nie sprzedała. Prawie 540 sprzedanych mieszkań, czyli tyle, ile sprzedaliśmy w całym 2013 roku. Druga rzecz, która wpływa na wyniki finansowe, to ponad 790 oddanych mieszkań, których liczba przekłada się na konkretne zyski, w ubiegłym roku oddaliśmy ich niecałe 700.

Z blisko 600 mln zł tegorocznego przychodu ok. 55 proc. dała Marvipolowi działalność developerska, a resztę przyniosła sprzedaż samochodów. Spółka co roku może się pochwalić 20 proc. wzrostem sprzedaży wozów luksusowych marek Jaguar i Land Rover. Na całym polskim rynku motoryzacyjnym przybyło w tym roku – jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego – 13,6 proc. nowych samochodów.

Czytaj również:  Brak polskich banków w Chinach poważnie ogranicza aktywność naszych przedsiębiorców na tamtejszym rynku

– Przyszły rok może przynieść skokową dynamikę – ujawnia Łukasz Sekuła dyrektor finansowy Marvipolu. – Pojawiają się nowe premiery, silniki niskolitrażowe, co powoduje, że rozszerzamy rynek Jaguara i Land Rovera na niższe segmenty. Spodziewamy się, że przyszły rok przyniesie rzeczywiście duży wzrost sprzedaży samochodów.