MCI inwestuje w MyBaze.com – platformę online integrującą sprzedawców i kupujących w branży design

0

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, obejmie mniejszościowy pakiet udziałów w spółce MyBaze Sp. z o.o. (MyBaze.com), platformie online integrującej projektantów, artystów oraz młode marki w branży design. Fundusz sfinansuje ekspansję geograficzną Spółki kwotą do 4 mln zł. W obecnej rundzie finansowania uczestniczy także dotychczasowy udziałowiec Spółki – słoweński fundusz Meta Ingenium, družba tveganega kapitala, d.o.o. (Meta Ingenium) należący do obecnej również w Polsce międzynarodowej grupy Zernike Meta – Ventures zarządzającej funduszami inwestującymi w innowacyjne projekty na wczesnym etapie rozwoju.

MyBaze.com to platforma typu marketplace skupiona wokół produktów designu, sztuki i mody. Miejsce, które z jednej strony pozwala środowisku artystów i projektantów na promocję ich produktów, udziela wsparcia w zakresie sprzedaży i obsługi marketingowej, a z drugiej umożliwia użytkownikom platformy dostęp do unikalnej oferty produktów od wyselekcjonowanych sprzedawców. Platforma MyBaze.com pozyskuje polskich oraz zagranicznych projektantów, poszerza ofertę produktów dostępnych dla klientów z Polski i świata oraz buduje społeczność wokół tematu designu.

Obecnie MyBaze.com osiąga przychody głównie z prowizji ze sprzedaży produktów oferowanych na platformie. Wkrótce wachlarz źródeł monetyzacji platformy zostanie poszerzony, m.in. o prowizję od pozycjonowania „premium” wybranych sklepów i produktów, prowizję od zamówień realizowanych w modelu flash sales (ograniczonych czasowo ofert sprzedaży produktów z atrakcyjnym dyskontem cenowym) oraz profesjonalne wsparcie artystów i projektantów w zakresie pozyskiwania finansowania na realizację własnych projektów.

Istnieje wiele amerykańskich jak i europejskich platform skupionych na rękodziele oraz vintage działających od lat. My jesteśmy jedyną platformą na świecie, która skupia tylko design od starannie wyselekcjonowanych młodych marek. Dla nas liczy się tylko klient i to właśnie dla niego prowadzimy kampanie stylizacyjne oraz wyprzedażowe. Co ważne, zapewniamy szybką i skuteczną obsługę transakcji, tak aby unikalne produkty od projektantów docierały do klienta na czas powiedział Duc Vu Hoang, prezes MyBaze.com Bardzo dużym wyzwaniem będzie zbudowanie międzynarodowej platformy z projektantami i użytkownikami z różnych krajów. Dysponujemy technologią i know-how umożliwiającą dotarcie do odpowiedniej liczby młodych marek oraz klientów w krótkim czasie oraz realizację transakcji we wszelkich walutach i w dowolnym języku. Obecnie obsługujemy już 6 walut i 2 języki.

Fundusz Internet Ventures FIZ zdecydował się zainwestować w Spółkę ze względu na skalowalny model biznesowy oraz wysoką jakość zespołu zarządzającego, który pragnie rozbudować użyteczność platformy, zintensyfikować działania marketingowe na rynkach zagranicznych oraz zwiększyć skalę działania dzięki otwarciu platformy na transakcje typu cross-border (t.j. między użytkownikami z różnych krajów). W ocenie Funduszu, MyBaze.com posiada odpowiednie kompetencje aby powtórzyć sukces takich firm jak DaWanda oraz Etsy i zostać regionalnym liderem w kategorii marketplace dla designu, sztuki i mody.

Czytaj również:  Prognoza dla rynków finansowych na 2019 rok - Esaliens TFI

W Polsce i regionie jest miejsce na prężnie działający międzynarodowy serwis online w segmencie produktów design, który przyciągnie użytkowników ofertą wysokiej jakości produktów od wyselekcjonowanych projektantów. – powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszu Internet Ventures FIZ.Model działania MyBaze.com umożliwia zaadresowanie coraz bardziej wyszukanego gustu konsumentów poszukujących unikalnych produktów. Platforma wspiera jednocześnie rozwój rodzimego i europejskiego rynku mody, sztuki i wzornictwa przemysłowego oraz posiada szeroki wachlarz możliwości dodatkowej monetyzacji w ramach usług dodanych.

MyBaze.com funkcjonuje na rynku e-commerce, który według analiz Internet Standard w Polsce rozwija się w średniorocznym tempie 20%-30%. Polski rynek sklepów internetowych charakteryzuje się istotnym rozdrobnieniem. Produkty z kategorii dom i ogród są oferowane w ok. 1/3 sklepów internetowych, a produkty z kategorii odzież w co piątym sklepie internetowym. Wielu młodych, oryginalnych projektantów nie posiada kompetencji w sprzedaży ani marketingu online. Z drugiej strony obserwuje się wzrost świadomości konsumentów w zakresie niezależnych marek i zmianę zachowań konsumenckich w stronę coraz częstszych zakupów poza dużymi sieciami handlowymi oraz w kategorii „niemasowych” marek. W ocenie MyBaze.com na rynku europejskim działa ponad 800 tys. projektantów i designerów (mody, sztuki i wzornictwa), generujących roczną sprzedaż
na poziomie ok. 30-35 mld EUR, przy czym produkty z Europy cieszą się ogromną popularnością zarówno w USA jak i na Dalekim Wschodzie (Chiny, Korea Południowa oraz Japonia).

Inwestycja w MyBaze.com jest realizowana wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym (KFK), który w roli współudziałowca / uczestnika kilkunastu funduszy inwestycyjnych typu venture capital, wspiera inwestowanie w młode polskie firmy napotykające na barierę finansowania swego rozwoju ze względu na wczesny etap działalności operacyjnej i niepewność odnośnie efektu ekonomicznego.