Polska firma dostawcą systemu dla największej telewizji w Arabii Saudyjskiej – MBC

Jan Wójcik, Członek Zarządu Grupy Wind Mobile
Jan Wójcik, Członek Zarządu Grupy Wind Mobile

„SMS2TV” to  rozwiązanie opracowane przez Wind Mobile, z którego właśnie zaczęła korzystać największa telewizja w Arabii Saudyjskiej – MBC. Nowy system obsługuje abonentów znanego, globalnego operatora – Virgin Mobile.

MBC to największa i najchętniej oglądana telewizja arabskojęzyczna na świecie. W swoim portfolio posiada kilkanaście kanałów tematycznych, których ramówka zawiera takie największe hity oglądalności jak chociażby „Arab Idol” czy „Arabs Got Talent”, które jednorazowo ogląda nawet 100 milionów widzów. Szacunkowy zasięg MBC to z kolei prawie 300 milionów mieszkańców arabskiego świata.

Platforma „SMS2TV”, którą uruchomiła i wdrożyła krakowska Grupa Wind Mobile umożliwia telewidzom m.in. głosowanie podczas programów rozrywkowych za pomocą SMS-ów. System ten jest istotnym przedsięwzięciem zwłaszcza w kraju, w którym programy telewizyjne typu talent show cieszą się tak dużą popularnością. Start komercyjny usługi „SMS2TV” zaplanowano przed muzułmańskim świętem Ramadan. Podczas jego trwania można zaobserwować wyraźne zwiększenie zainteresowania telewizją, a co za tym idzie, także samą usługą – co oczywiście przekłada się na przychody stacji. Projekt w Arabii Saudyjskiej jest dla Wind Mobile kolejnym krokiem w realizowaniu strategii dynamicznej ekspansji zagranicznej.

Bliski Wschód jest dla naszej firmy zupełnie nowym, ekscytującym i bardzo perspektywicznym rynkiem. Ze względu na naszą wieloletnią praktykę i nowatorskie podejście, z pewnością sprostamy wyzwaniom jakie przed nami stawia. Jesteśmy przekonani, że nasze portfolio wzbogaci się o kolejny sukces, a my o niezbędne doświadczenia. Staliśmy się ekspertem w budowaniu wydajnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, dzięki którym nasi klienci osiągają wyznaczane cele. Nieustannie się rozwijamy, dlatego w niedalekiej przyszłości planujemy uruchomienie szerokiej gamy dodatkowych usług, generujących przychody zarówno dla nas jak i naszego klienta – Virgin Mobile. Dzięki podobnym działaniom konsekwentnie budujemy naszą pozycję na wielu wymagających rynkach telekomunikacyjnych – mówi Jan Wójcik, Członek Zarządu Grupy Wind Mobile.