Polski producent świec zapachowych Korona Candles chce zwiększyć nakłady na badania i rozwój do 2 proc. obrotu

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

CEO Magazyn Polska

Jeden z liderów rynku świec zapachowych Korona Candles z Wielunia wychodzi z produkcją poza Polskę. W amerykańskim stanie Virginia ruszyła fabryka firmy. W planach jest dwukrotny wzrost zatrudnienia, inwestycje oraz osiągnięcie progu rentowności w ciągu 3 lat, kiedy obroty mają sięgać 70 mln dolarów. Rozwój Korona Candles za oceanem to pokłosie nakładów na B+R, które firma chce zwiększyć z 1,5 do 2 proc. całkowitych przychodów.

Od początku działalności na badania i rozwój wydajemy duże pieniądze, czyli około 1,5 proc. naszych przychodów – w ubiegłym roku było to ponad 5 mln zł, a w planach mamy zwiększenie nakładów do 2 proc. ogólnych przychodów spółki – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Krzysztof Jabłoński, prezes zarządu Korona Candles, producenta świec zapachowych – Dział rozwoju i badań to najważniejszy dział w naszej firmie, który pozwolił nam na inwestycje w Stanach Zjednoczonych. Bez nowej technologii i nowych idei nie mielibyśmy szans na to, by tam zaistnieć.

Firma na początku 2014 roku przejęła zamkniętą fabrykę komponentów samochodowych w USA, w stanie Virginia, i  właśnie uruchomiła produkcję. Teraz planuje zainwestować w fabrykę 20 mln dolarów i po 3 latach osiągnąć próg rentowności.

Spółka swój rozwój finansuje głównie z zysków, amortyzacji i kredytów inwestycyjnych.

W Stanach docelowo będziemy zatrudniali 170 osób, obecnie jest tam 90 pracowników. W Polsce od lat nasze zatrudnienie jest na stałym poziomie i sięga  w zależności od sezonowości – od 850 do 900 osób – mówi Krzysztof Jabłoński.

Firma niedawno zatrudniała w Wieluniu kilka osób, które obsługują spółkę córkę w USA, dając jej zaplecze logistyczne, serwisowe, IT i obsługę bankowości. Administrowanie Korona Candles Inc. w pełni odbywa się z Polski.

Przychody głównie generujemy z produkcji polskiej. W ubiegłym roku zamknęliśmy rok bilansowy sumą 360 mln zł przychodu. Z produkcji w pierwszym roku w Stanach Zjednoczonych planujemy osiągnąć przychody wielkości 11 mln dol., ale w perspektywie 3 lat ma to być już 70 mln dol. i oczywiście wierzymy, że już w trzecim roku  inwestycja okaże się zyskowna – przekonuje Jabłoński.

Prezes zarządu spółki zaznacza, że długoterminowym celem firmy w 2020 roku jest osiągnięcie 1 mld zł skonsolidowanego obrotu z obu spółek – polskiej i amerykańskiej.

Nowe produkty i rozwiązania techniczne idą w kierunku automatyzacji. Na rynku siła robocza jest coraz droższa, szczególnie w Stanach, w których pracownicy są trzykrotnie drożsi niż w Polsce – wyjaśnia ekspert.

Dla Korona Candles konkurencję kosztową stanowią przede wszystkim Chiny.

– Jesteśmy w biznesie private label, czyli marże nie są wysokie, ponieważ jesteśmy producentem towaru dla największych koncernów światowych, które zwracają uwagę na koszty. Na pewno dla nich argumentem są nasze dobre ceny i to, że jesteśmy solidnym dostawcą – podsumowuje Krzysztof Jabłoński.

Spółka dostarcza marki własne takim koncernom, jak Wal-Mart czy IKEA. Korona Candles w zakładzie w Wieluniu dziennie produkuje 8,7 mln sztuk świec, a roczny wolumen wynosi 2,5 mld szt. (mówimy tu o podgrzewaczach, świeczkach typu votive, w pojemnikach oraz świecach prasowanych). 2/3 asortymentu stanowią świece zapachowe.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...
Wiadomości

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...

Piotr Ruszowski przechodzi z Mondial Assistance do zarządów TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany...

Agnieszka Krupa nowym dyrektorem zarządzającym Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa zastąpi Piotra Ruszowskiego na stanowisku dyrektora zarządzającego...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie