Rekordowe wzrosty sprzedaży hybryd Toyoty w Europie i w Polsce

Toyota Mirai
  • Toyota Motor Europe sprzedała 476 000 samochodów w pierwszych 6 miesiącach 2016 roku (wzrost o 5,6% w porównaniu do 1. półrocza 2015 roku);
  • Sprzedaż hybryd zwiększyła się o 44%;
  • Udział hybryd w ogólnej sprzedaży Toyoty w Europie wyniósł 31%;
  • Udział Toyoty w europejskim rynku wyniósł w 1. kwartale br. 4,8%;
  • W Polsce sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła ogółem o 20%, sprzedaż hybryd – o rekordowe 145%.

W pierwszym półroczu 2016 r. całkowita liczba samochodów sprzedanych przez Toyota Motor Europe  wyniosła 476 tysięcy, o 5,6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział koncernu w europejskim rynku wyniósł 4,6%.

Istotnym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydowe Toyoty i Lexusy, których sprzedano łącznie 145 160, o 44% więcej niż w pierwszym półroczu 2015 r. Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 23%, Auris Hybrid – o 33%, zaś modelu Prius – ponad dwukrotnie. Samochody hybrydowe stanowiły 31% sprzedaży, podczas gdy w całym roku 2015 odsetek ten wynosił 24%. Toyota Motor Europe zamierza sprzedać w tym roku 280 tysięcy samochodów hybrydowych. Według planów do roku 2020 udział hybryd w sprzedaży ma osiągnąć 50%.

Matt Harrison, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Toyoty, powiedział: „Wzrost sprzedaży hybryd o 44% w stosunku do poprzedniego roku to wielkie osiągnięcie, podobnie jak fakt, że już 31% sprzedawanych aut to hybrydy. Bardzo dobrze sprzedają się Yaris Hybrid i Auris Hybrid, zaś pierwsze wyniki RAV4 Hybrid i nowego Priusa znacznie przekroczyły nasze oczekiwania. Te fakty, w połączeniu z premierami nowych generacji modeli PROACE i Hilux, pozwalają spodziewać się równie dobrych wyników w drugim półroczu”.

W Polsce największą dynamikę wykazała sprzedaż modelu Auris Hybrid, która wzrosła o ponad 123% do 2053 sztuk, a wersje hybrydowe stanowiły ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yaris Hybrid zwiększyła się w stosunku do ubiegłorocznej o 30%, a udział hybryd w całej sprzedaży tego modelu wyniósł 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa był rekordowy, niemal dwudziestokrotny wzrost sprzedaży. Również wprowadzenie hybrydowej wersji RAV4 przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży tego modelu o 19% – nowej RAV4 Hybrid sprzedano 718 egzemplarzy, co stanowiło 31% ogółu.

„Wyniki sprzedaży świadczą dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjął napęd hybrydowy, który przestał być ciekawostką, a stał się po prostu kwestią świadomego wyboru. Widać to zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegółowej analizy opartej na wiedzy ekspertów” – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. – „Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wcześniej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można się spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 tysięcy hybrydowych Toyot jest najzupełniej realny”.

Sprzedaż samochodów Toyoty w Europie w 1. półroczu 2016 roku

TOYOTA  I LEXUS 475 788

 

TOYOTA 439 383
AYGO 49 639
Yaris (w tym Yaris Hybrid) 113 177
Yaris Hybrid 44 612
Auris (w tym Auris Hybrid) 79 828
Auris Hybrid 46 972
Corolla 32 755
Verso 19 000
Avensis 20 467
Verso-S 512
Prius Family 13 033
Prius 8 958
Prius+ 3 886
Prius Plug-in Hybrid 189
Mirai 29
Camry 15 441
GT86 818
RAV4 (w tym RAV4 Hybrid) 54 663
RAV4 Hybrid 17 063
Venza 1
Highlander 228
Land Cruiser 19 896
Hilux 15 830
Proace 3 273
Hiace 141
Inne modele 652

 

Sprzedaż samochodów Toyoty w Polsce w 1. półroczu 2016 roku

 

TOYOTA 22 165
AYGO 1 475
Yaris 5 656
Yaris Hybrid 689
Auris 3 951
Auris Hybrid 2 053
Corolla 2 081
Verso 784
Avensis 2 620
Prius 121
Prius+ 1
GT86 12
RAV4 1 601
RAV4 Hybrid 718
Land Cruiser 153
Hilux 202
Proace 48