Stokrotka na przełomie roku planuje rozpocząć testowo sprzedaż internetową

rp_f033e4f8b9_376362799-stokrotka-franczyza.png

CEO Magazyn Polska

Stokrotka myśli o sprzedaży przez internet. Planuje pod koniec roku lub na początku przyszłego ruszyć z pilotażem, ale na razie tylko w jednym regionie – w Lublinie. Teraz chce się rozwijać przez franczyzę. Sieć stawia na projekt franczyzowy dla supermarketów. Z kolei nieco mniejsze od nich markety, czyli sklepy o powierzchni 200-400 mkw. będą mogły stać się franczyzobiorcami Stokrotki w czwartym kwartale br.  

Mamy plany uruchomienia sprzedaży internetowej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki. – Zrobimy to pod koniec tego roku albo na początku przyszłego. Na razie będzie to rozwiązanie pilotażowe, realizowane w jednym z regionów Polski – dodaje.

Spółka Emperia, właściciel sieci Stokrotka, rusza z projektem franczyzowym dla supermarketów. Poszukuje właścicieli lokali o powierzchni powyżej 400 mkw. Z kolei pierwsze franczyzy dla marketów (200-400 mkw.) pojawią się w czwartym kwartale. Do końca 2016 r. Emperia planuje mieć 627 sklepów marki Stokrotka, w tym ponad 80 marketów i supermarketów franczyzowych. Na razie we franczyzie działa 1 supermarket.

Dzięki franczyzie Stokrotka zwiększyć skalę działalności, a tym samym zyska kolejne elementy przewagi konkurencyjnej w stosunku do pozostałych detalistów – mówi Dariusz Kalinowski. – Franczyzobiorcy pozwoli zaś na efektywną konkurencję na coraz bardziej wymagającym rynku. Pozwoli mu działać pod mocno rozpoznawalnym i wspieranym marketingowo brandem Stokrotki.

Obecnie w Polsce rynek obejmuje kilkaset franczyz w segmencie detalicznym. Niekiedy jednak współpraca ta jest mało rozwinięta, np. dotyczy tylko marketingu, albo opiera się na współpracy z firmą zajmującą się sprzedażą hurtową. Przedstawiciele Stokrotki zapewniają, że oferta sieci będzie pierwszą tak kompleksową. Stokrotka oferuje franczyzobiorcom pomoc dotyczącą oferty asortymentowej, kształtowania cen i efektywnej polityki promocyjnej. 

Prowadzenie sklepu detalicznego we franczyzie ma sens tylko wtedy, gdy współpracuje się z firmą detaliczną, która wie, jak  ten rynek działa. I takiej oferty detaliści dzisiaj potrzebują – mówi Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy w sieci Stokrotka. – Udostępnimy franczyzobiorcom nasze standardy operacyjne, rozwiązania i procesy, które pomagają prowadzić sklep bardziej efektywnie. Skupiamy się na tym, żeby pomóc naszym partnerom zwiększać sprzedaż, poprawiać marżę i optymalizować koszty, a co za tym idzie więcej zarabiać.

Branża spożywcza jest najliczniejsza pod względem liczby franczyzobiorców. Jednak według raportu firmy doradczej PROFIT system w ubiegłym roku najwięcej wzrosła liczba franczyzobiorców w branży doradztwa prawnego i biznesowego. Polskie systemy franczyzowe stanowią 85,5 proc. rynku. W 2013 r. średnia wartość inwestycji we franczyzę wyniosła 211,05 tysięcy zł w sektorze handlowym i 105,73 tysięcy zł w usługach.