Strabag ma wypełniony portfel zamówień drogowych i kubaturowych w Polsce na dwa najbliższe lata. A przetargi na modernizację kolei dopiero ruszyły

0

CEO Magazyn Polska

Strabag ma portfel dużych zamówień niemal zapełniony, a mimo to liczy na kolejne zlecenia, szczególnie związane z modernizacją kolei.

– Mamy jeden z najnowocześniejszych parków maszynowych w zakresie budownictwa kolejowego i będziemy starali się jeszcze bardziej niż dotychczas wykorzystać nasz potencjał, biorąc udział w dużych, małych i średnich postępowaniach przetargowych mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Wojciech Trojanowski, członek zarządu spółki Strabag.

Jak dodaje, branża czeka na napływ pieniędzy z nowej unijnej perspektywy i związane z tym inwestycje. Na razie ożywienie widać głównie w drogownictwie.

– Patrząc na wysyp postępowań, jakie się odbyły od początku 2014 roku, widzimy, że infrastruktura odżyła. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła i przeprowadziła kilkadziesiąt przetargów na kontynuację budów dróg ekspresowych i autostrad. Jestem pełen optymizmu co do realizacji tych inwestycji w najbliższych latach, program rozbudowy infrastruktury w obrębie dużych inwestycji drogowych nabrał tempa.

Poza kontraktami infrastrukturalnymi Strabag prowadzi też inwestycje w budownictwie ogólnym. Buduje apartamenty, magazyny, centra handlowe i z tego pochodzi 1/4 obrotów spółki. Firma dostrzega, że w Polsce jest duże zainteresowanie wielu inwestorów tym segmentem. Jak ocenia Trojanowski, popyt w nim będzie dosyć stały i pozwoli Strabagowi odgrywać znaczącą rolę generalnego wykonawcy.

– Jesteśmy największym wykonawcą fabryki Volkswagena we Wrześni. To jeden z największych w tej chwili bardzo terminowych projektów realizowanych w tym roku w Polsce przypomina Wojciech Trojanowski. – Jesteśmy też dumni z naszego projektu biurowego Astoria, który realizujemy w Warszawie i którego inwestorem jest Strabag Real Estate. To jedyny biurowiec budowany w tej chwili w ścisłym centrum Warszawy. Ponadto jesteśmy wykonawcą znaczących obiektów komercyjnych na terenie kraju. Interesuje nas również budownictwo energetyczne i związane z szeroko rozumianym obszarem ochrony środowiska.

Biorąc jednak pod uwagę ilość środków unijnych, jakie są przeznaczone na rozwój Polski, i liczbę przetargów publicznych w zakresie budownictwa infrastruktury, przychody z budowy dróg będą dominujące w kolejnych latach.

Czytaj również:  Sektor handlowy w pogoni za najwyższą formą

– Mamy praktycznie wypełniony portfel zleceń infrastrukturalnych na najbliższe dwa lata – ocenia członek zarządu spółki Strabag. – Co nie znaczy, że nie będziemy pozyskiwać kolejnych, szczególnie wykonywanych w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, które będą realizowane w 2017 roku i w latach następnych.