Travelata umacnia się na pozycji lidera e-travel w Rosji

0

Travelata, spółka zależna Invia.cz należącej do Grupy MCI, konsekwentnie realizuje strategię zdobywania kolejnych udziałów rynkowych.

Jej dynamiczny wzrost zyskał na sile, kiedy w listopadzie 2012 r. MCI Management i Invia wsparły ją dzieląc się kapitałem i wiedzą na temat budowania wartości na rynku e-travel w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W efekcie Travelata zanotowała ponadprzeciętne wyniki sprzedaży w miesiącach letnich (lipiec-sierpień) przewyższające jej założenia o 40%. Co ważne wzrost został osiągnięty przy utrzymaniu budżetu marketingowego. Bardzo dobre wyniki Travelaty w okresie letnim i stabilna działalność w pozostałych miesiącach pozwoliły jej umocnić się na pozycji lidera sprzedaży pakietów wakacyjnych online w Rosji. Dobre perspektywy dla dalszego dynamicznego wzrostu wyników Travelata sprawiły, że w czerwcu br. MCI i Invia zrealizowały kolejną inwestycję w rosyjską spółkę, obejmując w całości akcje w ramach rundy A finansowania o wartości 5 mln dolarów. Kolejna inwestycja w Travelatę to konsekwencja realizacji strategii Invii polegającej na rozwoju działalności jako regionalnego lidera na rynku e-travel.

Travelata.ru trafiła do portfela inwestycyjnego polskiego funduszu w drugiej połowie 2012 r. MCI Management zainwestował w nią poprzez spółkę portfelową Invia w listopadzie ub.r. Dzięki temu posunięciu Invia rozpoczęła ekspansję na rynku rosyjskim posiadającym ogromny potencjał wzrostu, Travelata natomiast przekształciła się z firmy na wczesnym etapie rozwoju w spółkę posiadającą potencjał bycia wiodącym dystrybutorem pakietów turystycznych przez Internet w Rosji.