DB Schenker Rail Polska zamierza walczyć o klienta jakością usług. Stawia na przewozy kontenerowe

0

CEO Magazyn Polska

DB Schenker Rail Polska stawia na przewozy kontenerowe. Spółka należąca do największego w Europie operatora towarowych przewozów kolejowych deklaruje, że będzie świadczyć usługi wymagającym klientom, dla których jakość i wartość dodana usługi mają znaczenie.

Chcemy tak jak każdy biznes, żeby te usługi były wykonywane w sposób dobry jakościowo i rentowny, tak aby możliwe było inwestowanie w naszą przyszłość deklaruje w rozmowie z Newserią Inwestor Marek Staszek, od połowy roku prezes zarządu DB Schenker Rail Polska. Świadczenie usług wysokiej jakości ma być naszym wyróżnikiem. DB Schenker Rail nie jest koleją, która zrobi każdy przewóz i za każdą cenę. Natomiast adresuje swoje usługi do klientów, dla których jakość stanowi wartość. Myślę, że takich klientów w nowoczesnej gospodarce europejskiej jest wielu i będzie w przyszłości coraz więcej.

DB Schenker Rail Polska zajmuje w Polsce na rynku kolejowych przewozów towarowych drugą pozycję po PKP Cargo. Jego składy przewożą ok. 20 proc. ładunków towarowych w Polsce, podczas gdy do konkurenta należy ponad 50 proc. rynku. Choć PKP Cargo prowadzi ekspansję zagraniczną, pozycja DB Schenker Rail w Europie jest już jednak znacznie silniejsza.

– Staramy się umożliwić realizację przewozów, które są realizowane nie tylko na terenie Polski, lecz także – zgodnie z potrzebami klientów – na terenie całej Europy – podkreśla Marek Staszek. – Dzisiaj to jest zdecydowana większość klientów kolei. Wszystkie duże koncerny mają swoje zakłady produkcyjne rozlokowane w różnych krajach w Europie, dlatego uważamy, że to jest przyszłość przewozów towarowych – właśnie przewozy transeuropejskie. To jest nasz cel.

Przewoźnik chce także być dobrze postrzegany na rynku pracy i chce gwarantować swoim pracownikom dobre warunki.

Chcemy jako pracodawca stanowić pewien model, pewien wzorzec – mówi prezes DB Schenker Rail Polska. Chcemy być dobrym pracodawcą, który tworzy miejsca pracy, zapewnia bezpieczne warunki i potrafi w ten sposób stworzyć atrakcyjne środowisko i przyciągnąć pracowników, którzy są w stanie kształtować naszą przyszłość.

DB Schenker Rail podkreśla, że stawia też na ekologię. To strategia ważna z perspektywy Unii Europejskiej. Może więc procentować nie tylko wizerunkowo, lecz także pomóc w zdobywaniu klientów, dla których ten aspekt działania firmy jest istotny.

Czytaj również:  Co 4 programista z Europy Środkowo-Wschodniej mieszka w Polsce

Chcemy być firmą, która jest przyjazna również dla środowiska, zarówno dla otoczenia lokalnego, jaki i dla środowiska naturalnego powiedział  Marek Staszek, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.