Globalny koncern tytoniowy otwiera w Warszawie kolejną inwestycję. W trzy lata zatrudni ponad 850 osób

0
Globalny koncern tytoniowy otwiera w Warszawie kolejną inwestycję. W trzy lata zatrudni ponad 850 osób

Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata zatrudnić ponad 850 osób. Rekrutacja na niektóre stanowiska już się rozpoczęła.

– W ciągu najbliższych trzech lat zatrudnimy w Warszawie ponad 850 osób w naszym Globalnym Centrum Usług Biznesowych. Rozpoczęliśmy już proces rekrutacyjny, poszukujemy i będziemy poszukiwać pracowników w takich dziedzinach, jak finanse, sprzedaż, marketing, sprawy regulacyjne, ale również globalny łańcuch dostaw. Przy obecnym rynku pracy, w szczególności w Warszawie, ten cały proces nie będzie łatwy. Jesteśmy jednak przekonani, że dzięki dobrej ofercie i lokalizacji biura w samym centrum zatrudnimy najlepszych kandydatów – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Lewandowski, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w JTI Polska.

JTI (Japan Tobacco International) to międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach. Należy do Grupy Japan Tobacco i na całym świecie zatrudnia ponad 45 tys. osób. Z początkiem listopada koncern zapowiedział utworzenie w Polsce kolejnej, strategicznej inwestycji – Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie. W ciągu trzech lat zamierza zatrudnić w nim ponad 850 pracowników, dzięki czemu całkowite zatrudnienie w Polsce przekroczy 3 tys. osób.

– Głównym powodem umiejscowienia naszego Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie była dostępność kandydatów, czyli wykształconych i zmotywowanych ludzi – mówi Andrzej Lewandowski.

Rekrutacji do nowego centrum będzie w kolejnych miesiącach towarzyszyć zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna JTI, bazująca na haśle HASHJoinTheIdea. Firma zamierza docierać do potencjalnych kandydatów przede wszystkim poprzez media społecznościowe.

 Wiemy, że zrekrutowanie ponad 850 osób w tak krótkim czasie nie będzie łatwe, ale jesteśmy przekonani, że damy radę, m.in. dzięki temu, jak będzie wyglądała nasza propozycja dla pracowników – zarówno jeśli chodzi o wynagrodzenia, jak i nasze nowoczesne biuro i kulturę organizacyjną. Pomimo tego wyzwania, jakim jest obecny rynek pracy, jesteśmy przekonani, że damy radę zatrudnić najlepszych ludzi – mówi Andrzej Lewandowski.

Czytaj również:  Grupa IMS poszukuje inwestora strategicznego

Pracownicy nowego centrum będą odpowiedzialni za wsparcie eksperckie oraz zarządzanie procesami transakcyjnymi wielu obszarów międzynarodowej działalności Grupy JTI, takich jak m.in. finanse, marketing i sprzedaż, ludzie i kultura organizacyjna, badania i rozwój, sprawy prawne i regulacyjne oraz globalny łańcuch dostaw.

– Globalne Centrum Usług Biznesowych w Warszawie będzie wspierać rozwój Grupy JTI na całym świecie. Będzie służyć temu, aby rynki JTI rozwijały się nadal w taki sposób, jak do tej pory, żeby firma rozwijała sprzedaż tradycyjnych wyrobów tytoniowych, ale również wyrobów innowacyjnych, które ostatnio wprowadziliśmy także w Polsce – mówi Andrzej Lewandowski.

Nowe centrum biznesowe to kolejna inwestycja koncernu w Polsce – w ostatniej dekadzie całkowita wartość inwestycji przekroczyła 800 mln dol. W tym roku firma rozpoczęła produkcję wyrobów tytoniowych Ploom Tech w swoim kompleksie nowoczesnych fabryk w Starym Gostkowie koło Łodzi.