Serwis infoPraca chce być wiceliderem rynku. Inwestuje w aplikacje mobilne

0

inwestycje

CEO Magazyn Polska

Jeden z głównych serwisów rekrutacyjnych w Polsce – infoPraca, dostrzegając zmiany na polskim rynku pracy, zamierza rozwinąć możliwości mobilne serwisu, tak aby poszukiwanie pracy poprzez aplikacje czy portale społecznościowe było bardziej przyjazne. Z drugiej strony serwis chce poprawić bezpośredni kontakt z firmami, m.in. po to, by lepiej dopasować do nich ofertę kandydatów i zaoferować narzędzia, które pozwolą firmom efektywnie przesyłać informację zwrotne o procesie rekrutacji. Dzięki tym działaniom ma nadzieję zająć pozycję wyraźnego wicelidera rynku.

Patrząc na rozwój naszego serwisu, mogę powiedzieć, że na pewno będziemy stawiali na dwa filary: klientów, czyli firm, które poszukują kandydatów, i kandydatów, czyli osoby, które szukają pracy – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marek Jurkiewicz, dyrektor generalny serwisu rekrutacyjnego infoPraca. – Z jednej strony będziemy poszukiwali klientów za pomocą nowych rozwiązań technologicznych, z drugiej strony będziemy nawiązywali bardzo bliskie kontakty przez różne instytucje czy w bezpośredni sposób z kandydatami, którzy poszukują tej pracy.

W jego ocenie w perspektywie długoterminowej na rynku będzie mniej pracowników, a nowe rozwiązania technologiczne mają wspomóc kontakt oferujących z poszukującymi pracy.

Mówiąc o poprawie procesu spotkania kandydata z pracodawcą, myślimy o skróceniu tego procesu oraz zaoferowaniu narzędzi umożliwiających udzielania informacji zwrotnej osobom, które poszukują pracy – tłumaczy Jurkiewicz.

Jak dodaje, w aktualnej sytuacji rynkowej pomimo spadku stopy bezrobocia pracodawcy twierdzą, że nie znajdują odpowiednich pracowników, a z drugiej strony kandydaci mimo wielu wysłanych CV nie otrzymują żadnych odpowiedzi. Dlatego nowe rozwiązania w infoPraca mają poprawić komunikację między obydwiema grupami.

W tej chwili na rynku pracy królują nowe technologie, dlatego jednym z naszych celów jest zapewnienie pełnej mobilności w poszukiwaniu pracy, czyli rozwój aplikacji oraz rozwiązań wykorzystujących media społecznościowe. Zależy nam również na tym, by oferty były szerzej dostępne, a proces pozyskiwania pracownika znacznie krótszy – mówi Marek Jurkiewicz.

Czytaj również:  W sprzedaży bezpośredniej pracuje już milion konsultantów. 90 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy

Najpopularniejszym serwisem rekrutacyjnym w Polsce jest Pracuj.pl z 1,8 mln użytkowników i 54 mln odsłon (dane za listopad 2014 r.). Inne portale z ofertami pracy na polskim rynku to Indeed.com, Gazetapraca.pl. Jooble.com.pl, Gowork.pl czy Praca.pl. Z badania Gemiusa przeprowadzonego w ubiegłym roku wynika, że miały one 0,8-1 mln użytkowników.

Chcemy być niekwestionowanym numerem dwa wśród serwisów rekrutacyjnych – zaznacza dyrektor generalny serwisu infoPraca. – Jesteśmy już numerem dwa, ale chcemy tę pozycję cały czas rozwijać, by zbliżyć się do naszego największego konkurenta.