TelForceOne obok nowej linii smartfonów chce rozwijać także produkcję systemów oświetlenia LED i sprzedaż zagraniczną

0

CEO Magazyn Polska

TelForceOne, znany z produkcji telefonów myPhone wchodzi w nowy segment. Rozwijać będzie także produkcję systemów oświetlenia LED, które redukuje zużycie energii elektrycznej nawet o 75 proc. Nie zamierza jednak zmieniać swojej podstawowej działalności, choć chce sprzedawać systemy oświetlenia LED jako oddzielne produkty. Firma stawia także na eksport, którego udział w przychodach spółki ma w ciągu kilku lat stać się dominujący.

Spółka nie chce ograniczać się do produkcji i sprzedaży urządzeń telekomunikacyjnych, dlatego będzie rozszerzać portfolio związane z pracami zespołu badawczo-rozwojowego. Został on utworzony, by zwiększać funkcjonalność linii aparatów myPhone. Natomiast szybko okazało się, że kompetencje inżynierskie można wykorzystać także do oświetlenia LED.

To również urządzenia elektroniczne – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu TelForceOne. – Pracując nad tymi zagadnieniami od roku, dokonaliśmy pięciu zgłoszeń patentowych. Najważniejszy pomysł i rozwiązanie, które zrealizowaliśmy, to innowacyjna instalacja zasilania oświetlenia przemysłowego. Okazuje się, że wprowadzając LED, możemy uzyskać do 50 proc. oszczędności na energii elektrycznej. Natomiast zwiększając to o ogniwa fotowoltaiczne, uzyskujemy do 75 proc., podczas gdy okres zwrotu trwa dwa lata.

Oświetlenie LED nie będzie jednak, jak zastrzega Żywicki, podstawowym obszarem działań i sprzedaży spółki.

To jedno z zagadnień, które powstają przy okazji prac zespołu badawczo-rozwojowego nad telefonami komórkowymi – wyjaśnia prezes Żywicki. – Po prostu poszerzamy nasze kompetencje, umiejętności, a następnie staramy się z nich w optymalny sposób korzystać.

TelForceOne ma już na koncie kilka realizacji oświetlenia LED zasilanego przez ogniwa fotowoltaiczne. Spółka wykonała m.in. modernizację hal produkcyjnych koncernu Bosch w Łodzi oraz japońskiego producenta papierosów JTI Polska. Obecnie firma, jak informuje Żywicki, prowadzi rozmowy ze znaczącymi spółkami krajowymi i międzynarodowymi, które są zainteresowane wprowadzeniem jeszcze w br. do swoich obiektów tego rodzaju instalacji.

Czytaj również:  Kurs złotego bez większych wahań

O skali będziemy mówili w połowie 2015 roku, kiedy zostaną zawarte kontrakty – zastrzega prezes Żywicki. – Oświetlenie LED do tej pory nie było dla nas istotnym obszarem działalności, w związku z czym trudno spodziewać się wygenerowania w ciągu roku gigantycznych przychodów. Natomiast najważniejsze jest dla nas to, że we wszystkich usługach bardzo mocno jesteśmy nastawieni na to, by rozwiązania własne stanowiły podstawę zwiększania funkcjonalności naszych podstawowych artykułów. W żadnym stopniu nie zmieni to zasadniczej strategii, którą jest produkcja i dystrybucja pod własnymi markami akcesoriów mobilnych oraz telefonów i smartfonów.

Z racji tego, że zainteresowanie oświetleniem zgłaszają działające w Polsce przedsiębiorstwa zagraniczne, TelForceOne spodziewa się większej liczby zamówień składanych przez ich spółki macierzyste. W związku z tym strategia firmy zakłada również zwiększenie przychodów z eksportu.