TelForceOne obok nowej linii smartfonów chce rozwijać także produkcję systemów oświetlenia LED i sprzedaż zagraniczną

rp_c473a275d3_1380147059-telforce-one-led-1.png

CEO Magazyn Polska

TelForceOne, znany z produkcji telefonów myPhone wchodzi w nowy segment. Rozwijać będzie także produkcję systemów oświetlenia LED, które redukuje zużycie energii elektrycznej nawet o 75 proc. Nie zamierza jednak zmieniać swojej podstawowej działalności, choć chce sprzedawać systemy oświetlenia LED jako oddzielne produkty. Firma stawia także na eksport, którego udział w przychodach spółki ma w ciągu kilku lat stać się dominujący.

Spółka nie chce ograniczać się do produkcji i sprzedaży urządzeń telekomunikacyjnych, dlatego będzie rozszerzać portfolio związane z pracami zespołu badawczo-rozwojowego. Został on utworzony, by zwiększać funkcjonalność linii aparatów myPhone. Natomiast szybko okazało się, że kompetencje inżynierskie można wykorzystać także do oświetlenia LED.

To również urządzenia elektroniczne – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu TelForceOne. – Pracując nad tymi zagadnieniami od roku, dokonaliśmy pięciu zgłoszeń patentowych. Najważniejszy pomysł i rozwiązanie, które zrealizowaliśmy, to innowacyjna instalacja zasilania oświetlenia przemysłowego. Okazuje się, że wprowadzając LED, możemy uzyskać do 50 proc. oszczędności na energii elektrycznej. Natomiast zwiększając to o ogniwa fotowoltaiczne, uzyskujemy do 75 proc., podczas gdy okres zwrotu trwa dwa lata.

Oświetlenie LED nie będzie jednak, jak zastrzega Żywicki, podstawowym obszarem działań i sprzedaży spółki.

To jedno z zagadnień, które powstają przy okazji prac zespołu badawczo-rozwojowego nad telefonami komórkowymi – wyjaśnia prezes Żywicki. – Po prostu poszerzamy nasze kompetencje, umiejętności, a następnie staramy się z nich w optymalny sposób korzystać.

TelForceOne ma już na koncie kilka realizacji oświetlenia LED zasilanego przez ogniwa fotowoltaiczne. Spółka wykonała m.in. modernizację hal produkcyjnych koncernu Bosch w Łodzi oraz japońskiego producenta papierosów JTI Polska. Obecnie firma, jak informuje Żywicki, prowadzi rozmowy ze znaczącymi spółkami krajowymi i międzynarodowymi, które są zainteresowane wprowadzeniem jeszcze w br. do swoich obiektów tego rodzaju instalacji.

O skali będziemy mówili w połowie 2015 roku, kiedy zostaną zawarte kontrakty – zastrzega prezes Żywicki. – Oświetlenie LED do tej pory nie było dla nas istotnym obszarem działalności, w związku z czym trudno spodziewać się wygenerowania w ciągu roku gigantycznych przychodów. Natomiast najważniejsze jest dla nas to, że we wszystkich usługach bardzo mocno jesteśmy nastawieni na to, by rozwiązania własne stanowiły podstawę zwiększania funkcjonalności naszych podstawowych artykułów. W żadnym stopniu nie zmieni to zasadniczej strategii, którą jest produkcja i dystrybucja pod własnymi markami akcesoriów mobilnych oraz telefonów i smartfonów.

Z racji tego, że zainteresowanie oświetleniem zgłaszają działające w Polsce przedsiębiorstwa zagraniczne, TelForceOne spodziewa się większej liczby zamówień składanych przez ich spółki macierzyste. W związku z tym strategia firmy zakłada również zwiększenie przychodów z eksportu.

 Może być podobnie jak z sieciami sprzedażowymi: jesteśmy obecni z podstawową ofertą we wszystkich sieciach w Polsce i w związku z tym zaczynamy teraz prowadzić rozmowy z centralami, żeby wejść z ofertą do placówek na terenie Europy – przypuszcza Żywicki. – Wyjście ze sprzedażą poza Polskę w znacznie większym stopniu jest jednym z naszych celów strategicznych. Do tej pory blisko połowa przychodów pochodziła z innych krajów. 

TelForceOne w najbliższy poniedziałek opublikuje wyniki roczne. Po trzech kwartałach 2014 roku grupa miała 197,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, niemal dwa razy tyle, co przed rokiem. Zysk netto wyniósł prawie 5,5 mln zł wobec 2 mln zł rok wcześniej.