Zeneris Projekty S.A., dostawca kompleksowych usług z zakresu instalacji fotowoltaicznych
i hydroenergetycznych, 24 listopada zadebiutuje na giełdzie NewConnect. Zeneris jest 377 spółką notowaną na NewConnect i 28 debiutem na tym rynku w 2021 roku. Spółka w kwietniu przeprowadziła ofertę publiczną akcji, z której pozyskała 3 mln zł, dedykowanych dalszemu rozwojowi, tj. m.in. rozbudowie kanałów sprzedaży, akwizycjom i rozszerzeniu oferty m.in. o produkty związane z magazynowaniem energii.
Zeneris Projekty to spółka z kilkunastuletnim doświadczeniem w przygotowywaniu, projektowaniu i realizacji inwestycji fotowoltaicznych i hydroenergetycznych w branży OZE. Klientami strategicznymi firmy są przedsiębiorstwa. Oferuje ona kompleksową usługę realizacji inwestycji, w skład której wchodzą: bezpłatny audyt energetyczny, opracowanie koncepcji i projektu, pomoc w uzyskaniu pozwoleń administracyjnych, realizacja i wsparcie w pozyskaniu finansowania. Zeneris Projekty historycznie współpracowała z takimi podmiotami jak Ikea, Volkswagen, Tauron Ciepło, Energa Wytwarzanie, czy miasta Poznań, Wrocław, Gdańsk. Dotychczas firma zrealizowała niemal 300 projektów hydro i fotowoltaicznych.
17 listopada Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę w sprawie wyznaczenia pierwszego dnia notowań w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii A (1 530 000 akcji) i serii B (229 010 akcji), datowanym na 24 listopada. Wcześniej , tj. 9 listopada GPW podjęła decyzję w sprawie wprowadzenia do obrotu ww. serii akcji.
– Debiut Zeneris Projekty na NewConnect to strategiczny krok w rozwoju spółki, a jednocześnie powód do satysfakcji i motywacja wobec obecnych i nowych akcjonariuszy do dalszej ciężkiej pracy. Obecność naszej firmy na giełdzie wzmocni postrzeganie nas jako wiarygodnego partnera biznesowego i wesprze realizację założeń strategicznych. W najbliższych kwartałach chcemy kontynuować przyjętą strategię rozwoju oraz liczymy na korzystne perspektywy rynkowe w 2022 roku – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zarządu Zeneris Projekty S.A.
Spółka w ostatnich kwartałach rozbudowała kanały i modele sprzedaży. Związane jest to m.in. z organiczną rozbudową wewnętrznych zasobów, sprzedaży bezpośredniej, wykorzystaniem narzędzi marketingu sieciowego, omnichannels (e-commerce, sieci społeczne, platformy marketplace, etc.), czy w zakresie uczestnictwa w targach i eventach. Jednocześnie prowadzi rozmowy z potencjalnymi podmiotami do przejęcia. Przewidywany zakres współpracy z podmiotami obejmuje wspólne realizacje zamówień, wg kryterium regionalnego, logistycznego i czasu dotarcia do klienta (umowy SLA z klientami), współpracę przy realizacji pojedynczych zleceń, synergie kompetencji projektowych, wykorzystanie relacji biznesowych, itd.
– Istotną przewagą konkurencyjną naszej spółki na rynku OZE jest niska wrażliwość na potencjalnie negatywne zmiany legislacyjne, które mogą niekorzystnie wpłynąć na rynek prosumenta w 2022 roku. W Zeneris skupiamy się na klientach z sektora MSP oraz instytucjonalnych (samorządy, administracja publiczna), którzy w kontekście rosnących cen energii pochodzącej z konwencjonalnych źródeł poszukują alternatywnych rozwiązań – uzupełnia Mariusz Kostrzewa.
Spółka w III kwartale br. wypracowała 3 mln zł przychodów ze sprzedaży (wobec 1,1 mln zł w analogicznym okresie sprzed roku), Zysk EBIT i netto w okresie lipiec – wrzesień br. to 0,2 mln zł (vs 0,1 mln zl r/r). Zeneris Projekty w ciągu 12 mies. istotnie poprawiła wysokość kapitału obrotowego netto: na 30.09.21 wyniósł 3,4 mln zł wobec 0,1 mln zł rok wcześniej. W bieżącym roku firma podpisała 47 umów o łącznej wartości 9,4 mln zł (dotyczące działalności projektowej i PV). Równocześnie Spółka prowadzi rozmowy dot. kolejnych kontraktów. Aktualny backlog na pozostałą część IV kwartału br. oraz 2022 roku to ok. 10 mln zł.