Eurocash inwestuje we Frisco.pl

Eurocash

Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

Pozyskanie Eurocash jako istotnego inwestora jest kamieniem milowym w rozwoju naszego sklepu. Środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania pozwolą nam nie tylko kontynuować realizację strategii rozwoju Frisco jako wiodącego warszawskiego e-supermarketu, ale również otwierają nam możliwość zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładaliśmy do tej pory – mówi Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

– Frisco.pl to jeden z największych graczy na polskim rynku zakupów przez Internet, dysponujący nowoczesną i efektywną platformą logistyczną. Spółka prowadzi sprzedaż wyłącznie w kanale online, w związku z czym – w odróżnieniu od innych graczy na tym rynku – nie ma tu elementu subsydiowania sprzedaży internetowej przez fizyczny sklep. Frisco.pl będzie dla nas platformą do zdobywania doświadczeń w segmencie e-commerce. Zawarta umowa umożliwia nam w przyszłości zostanie większościowym akcjonariuszem spółki. Liczymy, że wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną naszych klientów, czyli niezależnych sklepów spożywczych – powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Dołączenie do grona inwestorów Frisco.pl tak silnego partnera jak Eurocash to pozytywna weryfikacja przyjętej strategii inwestycyjnej w obszarze e-commerce oraz potwierdzenie ogromnego potencjału rozwoju Frisco.pl. Naszym wspólnym celem jest dalsze budowanie wartości tej spółki. Wsparcie Eurocash da Frisco sporo synergii po stronie zakupowej i logistycznej, ale przede wszystkim przyśpieszy realizację strategii rozwoju Frisco.pl i pozwoli istotnie zwiększyć skalę operacyjną tej spółki – powiedział Adam Jarmicki z MCI Management S.A.

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł.

– Cieszymy się, że Eurocash docenił nie tylko kompetencje Frisco.pl w zakresie e-commerce ale również niepowtarzalny na polskim rynku model dystrybucyjny. Nasze dedykowane centrum logistyczne i unikalny system, pozwala realizować zamówienia klientów, w określonych jednogodzinnych oknach dostaw, dostarczając produkty w 100% zgodnie z zamówieniem, o czym przekonały się już dziesiątki tysięcy naszych klientów. Sklep Frisco.pl poleca ponad 98% klientów, którzy skorzystali z jego usług – mówi Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online. Realizuje zamówienia na terenie całej Polski oferując szeroki wybór artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego. Dostawy na terenie Warszawy obejmują także produkty świeże. By zapewnić ich najwyższą jakość, są one przygotowywane przez dostawców pod konkretne zamówienia i codziennie dowożone do Frisco. Zamówienia można składać przez cały tydzień, a kurierzy dostarczą je pod wskazany adres od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-23:00 w określonej przez klienta godzinie. Za zakupy płaci się przelewem albo przy odbiorze gotówką lub kartą.

MCI Management SA – utworzony w 1999 r., to jeden z wiodących w regionie CEE, publicznie notowany fundusz private equity o charakterze multistage. MCI, za pośrednictwem funduszy PE/VC, realizuje inwestycje w obszarze early stage, growth stage i expansion/buyout stage w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a także w Niemczech i Austrii (DACH) oraz w krajach byłego Związku Radzieckiego (CIS) i Turcji. Jak dotąd Grupa zrealizowała łącznie ponad 50 projektów inwestycyjnych oraz dokonała ponad 30 pełnych wyjść z inwestycji. W okresie od 01/01/1999 do 30/09/2014 MCI osiągnęła stopę zwrotu netto (net IRR) na poziomie ok. 23,8% i uplasowała się w czołówce europejskich funduszy PE. MCI Management SA jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od lutego 2001 r.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do niezależnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest blisko 12 tysięcy placówek detalicznych. www.eurocash.pl