Microsoft zapowiada innowacyjne rozwiązania oraz nowe możliwości dla swoich Partnerów w trakcie tegorocznej edycji konferencji Worldwide Partner Conference.

0

Podczas odbywającej się w dniach 12-16 lipca konferencji skierowanej do partnerów technologicznych firmy – Worldwide Partner Conference 2015, Microsoft zaprezentował nowości w zakresie strategii współpracy z kanałem partnerskim. Zapowiedziano też szereg innowacji technologicznych, które są wyrazem strategii wykorzystania technologii do podnoszenia produktywności oraz usprawniania procesów biznesowych, jak również budowania inteligentnych rozwiązań w chmurze.

Infografika IDC Badania dotyczące rynku partnerów technologicznych
Infografika IDC Badania dotyczące rynku partnerów technologicznych

Mobilność i chmura – priorytety kierunków inwestycji dla sieci partnerskiej.

Partnerzy podejmują znaczące inwestycje w transformację do chmury i Microsoft chce ich w tym procesie wspierać. W tym celu prezentujemy kilka zmian w obszarze współpracy z kanałem partnerskim, które mają uczynić ten proces łatwiejszym.

Jednym z przykładów jest rozszerzenie programu Cloud Solution Provider (CSP), który ma za zadanie wspomóc partnerów technologicznych firmy w tworzeniu i rozwijaniu rozwiązań w oparciu o chmurę Microsoftu. Ogłoszony podczas konferencji start nowej wersji programu zakłada rozszerzenie listy rynków, na których będzie działał program CSP do 131. Dodatkowo, oprócz pakietu usług Office 365, Program CSP zostanie wzbogacony o flagowe rozwiązania oparte na chmurze, takie jak Azure oraz CRM Online, infrastrukturę do zdalnego zarządzania stacjami klienckimi (Intune) oraz środowisko do administrowania urządzeniami mobilnymi przedsiębiorstw (Enterprise Mobility Suite).

Link: https://blogs.office.com/2015/07/13/news-from-wpc-invested-in-partner-growth/

Zwrot w kierunku chmury.

Według prognoz IDC, do 2018 roku rynek związany z chmurą osiągnie pułap 200 miliardów USD, a tempo jego wzrostu będzie pięciokrotnie większe niż całego rynku IT. Potencjał wynikający z tego trendu może być jednak w pełni realizowany dopiero wtedy, kiedy firmy będą w stanie lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Istotny jest fakt, że priorytety klientów zmieniają się równie szybko, jak technologia, która powinna je obsługiwać. Dynamiczna odpowiedź na wyzwania rynku jest więc kluczem do wspólnego sukcesu przedsiębiorców i partnerów technologicznych.

IDC szacuje także, że w samym roku 2015 wydatki na IT osiągną poziom 2,1 biliona USD. Inwestycje w środowisko działające w oparciu o chmurę (aplikacje mobilne, Big Data, sieci społecznościowe), zanotują wzrost na poziomie 13 procent w skali roku na przestrzeni najbliższych pięciu lat, kiedy pozostałe sektory rynku czeka stagnacja.

Czytaj również:  Ostatni znaczy najsłabszy

Link: https://mspartner.microsoft.com/en/base/Blog/mpn/article/wpc15-day3

Podejście partnerskie jako klucz do lepszego reagowania na potrzeby rynku.